GRUPA STARSZAKÓW zajęcie 7 (31.03.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 30.03.2020, 20:59

Zajęcia 7 (31.03.2020)

 

Witam Was, kochane Starszaki, w kolejnym dniu naszej nietypowej zabawy – nauki. Dziś przygotowałam kilka zadań.

 

  1. Zabawa: „Cieszę się, że przyszła wiosna, bo…”. Spróbujcie podać trzy przykłady odpowiedzi na ten temat.

 

  1. Posłuchaj wiersza Marii Konopnickiej „Jaskółka”. Kiedy Rodzice będą czytać wiersz, na dany przez nich sygnał naśladuj odgłosy piskląt:

 

Czarna jaskółeczka

do gniazdeczka leci.

− Pi! Pi! Pi! Pi!

– krzyczą głodne dzieci.

Czarna jaskółeczka

robaczki przynosi.

− Pi! Pi! Pi! Pi!

Każde o nie prosi.

Czarna jaskółeczka

karmi dziatki swoje.

− Pi! Pi! Pi! Pi! Pi!

– krzyczą wszystkie troje!

Czarna jaskółeczka

po muszki już leci.

− Pi! Pi! Pi! Pi!

– krzyczą głodne dzieci.

 

Jeśli masz ochotę, możesz nauczyć się wiersza na pamięć. Poproś mamę lub tatusia, aby nagrali Twój występ i udostępnili na grupie: „Starszaki on – line”.

 

  1. 6 – latki, otwórzcie swoje książki turkusowe na stronie 46-47. Chętne 5 – latki mogą tę stronę otworzyć w internecie, kopiując do przeglądarki adres:

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=48

 

Jeśli nie macie takiej możliwości poproście rodziców lub samodzielnie narysujcie dowolną roślinę, może to być Wasz ulubiony kwiat. Opowiedzcie Rodzicom z jakich części składa się ta roślina. Pokażcie, gdzie ma kwiat, liście, łodygę, może korzenie…?

 

– Część jakiego kwiatka pokazuje siostrze Olek?

– Jaką część krokusa wskazuje czerwona strzałka na obrazku?

 

Dzieci dzielą słowo łodyga na głoski i na sylaby. Liczą, ile w słowie jest sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie podają przykłady innych słów, w których głoskę ł słychać na początku (łopata, łuk, łubin…), na końcu (dół, muł, stół…) oraz w środku (bułka, pałac, igła…).

 

 

Potrzebne będą kartoniki zamalowane na niebiesko i czerwono. Dzieci głośno wymieniają głoski w słowach. Wypowiadają głoskę ł: długo: łłłyyyy… krótko: ł, ł, ł, ł, ł…

Dzieci wiedzą już, że jeżeli podczas długiego wypowiadania głoski, zmienia ona swoje brzmienie jest wtedy spółgłoską (występuje wspólnie z inną głoską), jeśli zaś nie zmienia swego brzmienia jest samogłoską (występuje samodzielnie).

Głoska ł jest spółgłoską, oznaczamy ją na niebiesko. Pod schematami słów dzieci zaznaczają miejsca głoski ł niebieskimi kartonikami. Próbują określić rodzaj pozostałych głosek i odpowiednim kolorem je zaznaczają.

 

Teraz, Rodzic pokazuje litery ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną. Dzieci określają ich wygląd.  Dzieci przypominają, kiedy stosujemy wielką literę.

 

– Nazywanie zdjęć. • Dzielenie ich nazw na głoski. • Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa.

–  Zaznaczanie na niebiesko liter ł, Ł w wyrazach.

–  Czytanie sylab, wyrazów, zdań.

–  Czytanie nazw kwiatów. •

–  Rozwiązywanie rebusów.

–  Wodzenie palcem po literze ł: małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter ł, Ł po śladach, a potem – samodzielnie.

 

Dzieci 5 – letnie, Wasze różowe książeczki otwórzcie na stronie 62.

– Opiszcie, co przedstawia obrazek.

– Określcie pierwszą głoskę w nazwie wszystkich rysunków.

– Rysujcie po śladach rysunków. Pokolorujcie wybrany rysunek, chyba, że macie ochotę na więcej…, możecie oczywiście pokolorować wszystkie)

– Zaznaczcie litery Ł, ł w wyrazach. (Na jaki kolor?)

RELACJA Z DNIA DZISIEJSZEGO