GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 9 (02.04.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 01.04.2020, 20:18

Zajęcia 9    02.04.2020

 

Witajcie Kochani! Mam nadzieję, że wczorajszy dzień upłynął Wam w atmosferze radości i dobrego humoru! Kogo udało Wam się nabrać?

Zaczynamy kolejny dzień naszych zadań, przy których pomogą Wam Rodzice, lub starsze rodzeństwo.

  1. Zabawa: „Szukamy rymów do wiosennych słów”. Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dzieci podają do nich rymy, np.:

wiosna – sosna, radosna

skowronek – dzwonek

sasanka – pisanka

krokus – hokus-pokus…

  1. Karta pracy, cz. 3, s. 54.

Zaznaczanie drogi Ady i Olka do kwiatów. Nazywanie kwiatów (jeśli dzieci nie znają nazw kwiatów, proszę o ich przypomnienie). Rysowanie kwiatów po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

  1. Zadania matematyczne: potrzebne przedmioty: liczmany (mogą to być kredki, patyczki, klocki, fasolki…), kartka i długopis lub mazak, lub ołówek ;)

Zwracamy uwagę na zapis i znaczenie znaków „+” (dodać), „-” (odjąć) i „=” (równa się) Chodzi o to aby dzieci odpowiednio je czytały: dodać, nie: plus, odjąć, nie: minus.

– Pewnego dnia na łące zakwitły 2 stokrotki (dzieci układają liczmany); następnego dnia zakwitły jeszcze 3 (dokładają). Ile stokrotek zakwitło na łące?

Dzieci (szczególnie 5-latki) układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie.

Dzieci 6 – letnie układają działanie (liczmany zastępują zapisem cyfrowym na kartce): 2 + 3 = 5 odczytują je i odpowiadają na pytanie: Na łące zakwitło 5 stokrotek.

− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

 

− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

 

− Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

 

Takich zadań, możecie Rodzice wymyślić tyle ile tylko chcecie… Na dowolny temat…

 

Zadanie dla chętnych: Można zilustrować dowolne zadanie matematyczne.

  1. • Karta pracy, cz. 3, s. 55.

Przedstawianie sytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na pytania. Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula.

  1. • Zabawa ruchowa – „Mieszkańcy łąki” – podczas tej zabawy sprawdzamy umiejętność skupienia uwagi oraz właściwej reakcji na sygnał.

Należy umówić się z dzieckiem na dany sygnał, np.: klaśnięcie – dzieci zamieniają się w żabki i skaczą w przysiadzie po łące; uderzenie o blat: dzieci zamieniają się w motylki i fruwają nad łąką; uderzenie w pokrywkę: dzieci stają się  bocianami, chodzą wysoko unosząc kolana, na chwilę zatrzymują się i stają na jednej nodze. Zabawę powtarzamy kilka razy. Działamy z zaskoczeniem ;)

Rodzice 6 – latków: Podczas tej zabawy poobserwujcie Wasze dzieci i zwróćcie uwagę, której nogi chętniej używają, gdy stoją na jednej nodze… Donieście mi o tym… Poproście też dzieci, aby na jednej nodze spróbowały stać jak najdłużej. Czy uda im się utrzymać równowagę przez 5 – 10 sekund?, a z zamkniętymi oczami? Proszę o informację zwrotną (można w wiadomości prywatnej).

  1. Zadanie dla 6 – latków

Proszę o wykonanie polecenia w książce turkusowej (kto jeszcze nie wykonał) ze stron 44-45.

  1. Zadanie dla 5 – latków

Proszę o wykonanie polecenia w książce różowej (kto jeszcze nie wykonał) ze strony 63.

  1. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – „Wiosno, gdzie jesteś?”

Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których opowiada Rodzic. Dzieci, do wspólnej zabawy, mogą zaprosić rodzeństwo…

 

Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerują w różnych kierunkach).

Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze

(naśladują poruszające się drzewa i ich szum).

W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladują śpiew ptaków).

Nad domem krążyły dwa bociany (biegają z szeroko rozłożonymi rękami), a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki).

Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladują klekot bocianów).

Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladują żabie skoki).

Nawoływały się cichutko (cicho kumkają), aby nie zwrócić na siebie uwagi.

Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciągają się).

Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladują brzęczenie pszczoły).

Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegają i wymachują rękami).

Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladują wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (kichają: aaa… psik!).

„Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszerują, uśmiechając się do siebie).

 

Na dziś wystarczy… Serdecznie Was pozdrawiam i mocno przytulam! Bardzo za Wami tęsknię i chciałabym już móc się spotkać z Wami w przedszkolu… Buziaki!!!

NASZE DZISIEJSZE DZIAŁANIA