GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 6 ( 30.03.20. r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 29.03.2020, 19:49

Zajęcia 6    30.03.2020

 

Witam Was, Kochani, w kolejnym wiosennym dniu. Ten tydzień również upłynie nam na odkrywaniu wiosennych tajemnic…

 

  1. Zabawa: „Jaka jest wiosna?”

rodzic po cichu wypowiada kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi: stop.

Podaje określenie, jakie według niego pasuje do wiosny. Musi ono  zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się rodzic, np.

k – wiosna jest kolorowa

p – wiosna jest pachnąca

s – wiosna jest słoneczna

r – wiosna jest radosna

 

  1. Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej „Wiosna i moda”.

 

Pod koniec zimy wiosna

wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała

– co w tym sezonie się nosi?

 

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

 

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

na głowę – kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką?

 

W tym czasie… – Gdzież ta wiosna?

– pytali wszyscy wokół.

– Zaspała? Zapomniała?

Nie będzie jej w tym roku?

 

I przyszła w zielonych rajstopach,

W powiewnej, złocistej sukience,

i miała wianek z pierwiosnków,

A w ręce trzymała kaczeńce.

 

Pachniała jak sklep z perfumami –

wszak była calutka w kwiatach,

sypała płatkami, jak deszczem –

I tak już zostało do lata…

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

− Jaki problem miała wiosna?

− W co postanowiła się ubrać?

− Jak wyglądała?

 

Wypowiadanie się dziecka na temat:

– Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną?

– Dlaczego?

Proszę zwrócić uwagę, aby dzieci wypowiadały się poprawnie i pełnym zdaniem.

 

  1. Wykonanie poleceń w kartach pracy: cz. 3, str. 52 – 53

 

  1. Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

 

Spróbuj to sobie wyobrazić i wykonaj pracę plastyczną na ten temat. Możesz wykorzystać kredki, lub farby.

 

Zabawy ruchowe:

 

  1. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – „Słonko wschodzi i zachodzi”.

Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło.

 

  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi – „Bociany na łące”.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

3. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – „Przestraszone żabki”.

Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Klaśnięcie jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa klaśnięcia są sygnałem, że bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.

TAK AKTYWNIE PRACOWALIŚMY