GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 45 (26.05.20.r)

GRUPA STARSZAKÓW, 25.05.2020, 19:45
  1. 05. 2020

 

Temat: E e e emocje – bardzo dziwni goście!

  1. Pogadanka „Mój nastrój”.

 

O tym, w jakim jesteśmy nastroju, mówią nam nasze uczucia. Jak na przykład może się czuć ta osoba? A ta? Zadaniem dzieci jest nazywanie uczuć osób przedstawionych na planszy.

  1. Zabawa „Lusterka”.

Dzieci otrzymują małe lusterka. Chwilę mogą się dowolnie nimi bawić, a następnie Rodzic mówi:

– Pokażcie, jak wyglądają wasze buzie, gdy są radosne. Obejrzyjcie się w lusterkach.

– A jak wyglądają, gdy się złościcie?

– A gdy czegoś się boicie, jakie macie miny?

– A kiedy jesteście smutni?

– Na koniec ponownie zróbcie  radosną minę.

Nauczenie się rozpoznawania i nazywania tego, co czujemy, jest ważne. Każde uczucie jest dobre. Są uczucia łatwiejsze, przyjemniejsze, a także takie, które są mniej przyjemne. Jednak wszystkie uczucia są nam potrzebne.

 

  1. Kochani Rodzice, bardzo proszę, abyście zarejestrowali się na stronie

https://www.mac.pl/mac-akademia

 

Kiedy już to zrobicie, pod adresem www.mac.pl/piosenki jest piosenka „Dziwni goście”

(Nowe przygody Olka i Ady – poziom BB+, cz.2, poz. 20)

 

  1. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!

 

A za chwilę wszedł wielki

Śmiech  i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

 

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

 

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

 

  1. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

 

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

 

Ref.: E e e emocje…

 

− O czym jest ta piosenka?

− Co oznacza słowo: emocje?

− O jakich emocjach jest mowa w piosence?

− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

 

  1. Zabawa „Wyrażamy emocje” – rozwijająca zdolność koncentracji podczas działania oraz koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej. Nagranie piosenki „Dziwni goście”, obrazki przedstawiające twarze wyrażające różne emocje.

 

Dziecko ma przed sobą obrazki przedstawiające emocje. W rytmie nagrania piosenki  maszeruje

w określonym kierunku. Na przerwę w nagraniu dzieci zatrzymują się, a Rodzic czyta tekst Bożeny Formy. Dziecko stara się zilustrować ruchem tekst wiersza.

 

Kiedy na niebie słoneczko świeci,

cieszą się bardzo dorośli i dzieci.

 

Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,

deszcz pada i każdy ma humor ponury.

 

Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,

jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.

Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,

wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.

 

Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,

łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.

 

– W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszyku?

(poprzez śmiech, podskoki, klaskanie, brzydkie miny).

– Następnie dzieci powtarzają wspólnie z Rodzicami tekst, w różny sposób:

powtarzają tekst znudzonym głosem, oburzonym tonem, dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem,  dzieci powtarzają tekst płaczącym głosem.

 

  1. Zabawa dramowa: „Co czuję”

Rodzic podaje dzieciom przykłady różnych sytuacji, w których mogą się znaleźć. Dzieci zaś mimiką i gestem prezentują swoje uczucia. Przykłady sytuacji:

 

  1. Karta pracy (dla chętnych – do druku)

TAK PRACUJEMY