GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 42 (21.05.20.r)

GRUPA STARSZAKÓW, 20.05.2020, 19:24
  1. 05. 2020

Temat: Jacy są nasi rodzice.

Moi kochani, wciąż jeszcze rozmawiamy o Rodzicach i Rodzinie, o bliskich nam osobach… Chcemy się o nich dowiedzieć jak najwięcej…

  1. Zabawa: „Czy znamy imię mamy i taty?”

Dzieci podają imiona rodziców, następnie dzielą je na sylaby (5 – latki), określają liczbę sylab. Chętne dzieci dzielą imiona rodziców także na głoski, rysują tyle okienek ile jest głosek. Samogłoski zamalowują na czerwono, spółgłoski na niebiesko.

 

  1. Układanie imion członków rodziny z rozsypanki literowej – można taką rozsypankę zrobić samodzielnie, lub wydrukować:

 

https://www.bajkidoczytania.pl/img/alfabet-polski-w-tabeli.pdf

 

Należy pamiętać, aby wyjaśnić dzieciom konieczność zapisywania imion wielką literą.

 

  1. Rodzice, ułóżcie z rozsypanki literowej, lub napiszcie zdanie: „Prezenty dla mamy i taty”.

Pozwólcie, aby dziecko je odczytało, lub mu w tym pomóżcie.

 

Rozmowa na temat odczytanego napisu:

– Kiedy dajemy komuś prezent?

– Z jakiej okazji można dać prezent mamie lub tacie?

– Co można dać w prezencie Rodzicom?

– Jak myślicie, co tata chciałby dostać w prezencie?

– Jakim prezentem sprawilibyście radość mamie?

 

  1. Układanie działań do zadań z treścią.

Przygotujcie kartkę i kredki, przydadzą się także liczmany: fasolki, klocki, patyczki…

(możecie zilustrować rozwiązanie, lub wykorzystać liczmany, działanie zapiszcie na kartkach)

 

* Z okazji Dnia Mamy mama Olka i Ady dostała kwiaty. Od Olka dostała 3 kwiaty, do Ady 5 kwiatów. Ile kwiatów dostała mama od dzieci?

 

* Tata Oli i Kasi dostał w prezencie czekoladki. Było ich w pudełku 12. Poczęstował swoje córki. Ola zjadła 2 czekoladki, a Kasia 3. Ile czekoladek zostało w pudełku?

 

* Z okazji swojego święta mama kupiła 8 pączków. Olek zjadł 2 pączki, a jego siostra 1. Ile pączków zostało?

 

  1. Zabawy w parach: Rodzic – dziecko

 

– „Rób tak jak ja” – dziecko wykonuje dowolne ruchy, rodzic je naśladuje. Potem następuje zmiana ról.

– „Wspólny rysunek” – dziecko trzyma rękę mamy z kredką. Mama ma zasłonięte oczy. Zadaniem dziecka jest kierowanie ręką mamy, aby narysowała np. kwiatek.

– „Wspólna piosenka” – dzieci śpiewają wybraną piosenkę w parze z rodzicem.

 

  1. Karty pracy, cz. 4, str. 52, 53.

 

NASZE PRACE