GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 26 (28.04.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 27.04.2020, 20:16
  1. 04. 2020

Temat: Strażnicy przyrody

Na poniższych obrazkach macie zdjęcia, które pokazują jak bardzo nasze środowisko jest zanieczyszczone. Na pierwszym zdjęciu pokazano, gdzie wylewa się ścieki z różnych fabryk, zakładów… Odpowiedzcie na pytania umieszczone obok pierwszego obrazka:

 

− Co się stanie z rybami z tej rzeki?

− Co się  stanie, jeżeli rybak złowi te  ryby i je   potem spożyje po usmażeniu?

− Kto tutaj był trucicielem?

 

Na drugim zdjęciu widać las… Niestety zaśmiecony… często możemy taki las oglądać w naszym najbliższym otoczeniu… Czy miło odpoczywa się w takim miejscu?

− Co się stało z lasem?

− Co się stało ze zwierzętami, dla  których był on domem?

− Kto tu zawinił?

− Jak można przeciwdziałać skutkom   zanieczyszczenia otaczającej nas przyrody?

 

Obejrzyjcie bajeczkę:

 

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k&fbclid=IwAR2Qife93X8WuOC_CKNNBa20O9rHBNZfoxJsU8u0MXR9I1qLRS-eCbmwJ60

W Waszym domu na pewno już od dawna segreguje się śmieci… Każdy ma kolorowe worki, do których wrzuca się odpowiednie śmieci… Mówi o tym poniższy wierszyk. Jeśli ktoś nie pamięta, do jakich pojemników wrzucać jakie śmieci, wystarczy, że nauczy się go na pamięć:

 

Kolory kontenerów wszyscy dobrze znamy,

segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy:

do żółtego butelki, szkło do zielonego,

gazety i kartony zawsze do niebieskiego.

 

Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach. Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling.

 

Zanim wyrzucicie śmieci do odpowiednich pojemników możecie je jeszcze wykorzystać do zabawy.  Jeśli wasze śmieci to: rolki po ręczniku papierowym, plastikowe butelki, puszka po napoju (wypełniona kaszą), szeleszcząca reklamówka, gazeta, możecie z nich zrobić instrumenty do wystukiwania rytmu wiersza, który przeczytają wam wasi Rodzice… Wystarczy, że będziecie nimi uderzać o siebie lub o podłogę lub nimi szeleścić…

Rodzice recytują dzieciom wiersz, z zachowaniem odpowiedniego rytmu. Dzieci powtarzają go

Podczas wypowiadania tekstu grają na instrumentach.   

 

Kochamy naszą planetę,

przecież na niej mieszkamy,

chcemy, by była piękna,

dlatego o nią dbamy.

 

Nie zaśmiecamy lasów,

w nich żyją zwierzęta,

to nasi przyjaciele,

każdy z nas o tym pamięta.

 

Chcemy mieć czystą wodę

w jeziorach i oceanach,

chcemy, by słońce świeciło

na czystym niebie dla nas.

 

Sadząc rośliny także można dbać o przyrodę. Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów.

Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie. Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:  − przygotować doniczkę z ziemią,

− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

− podlewać hiacynta co kilka dni.

Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

 

A na koniec pobawcie się troszkę… po angielsku ;)

 

https://padlet.com/magdakrzyza/wne2913e91sz8dtx?fbclid=IwAR29Fc4x3RXPMzzEDubJwtL6_v4vbHF14y8lRnhMs4yNyP6g95CLMgkXDWI

 

Pozdrawiam Was serdecznie i mocno ściskam!

 

TAK DZIŚ PRACOWAŁY PRZEDSZKOLAKI