GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 25 (27.04.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 26.04.2020, 19:42
  1. 04. 2020

Temat: Ochroń przyrodę

 

Zadanie 1

Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki:

− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

 

Zadanie 2

Zabawa dramowa – „My, drzewa”.

Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez rodzica.

Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

 

Zadanie 3

Obejrzyjcie ilustracje w książce turkusowej, str. 70 lub klikając w link:

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=72

 

– Gdzie jest Olek?

– W jaki sposób na łonie natury lubi odpoczywać Olek?

– Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?

 

Układają tyle kartoników, ile głosek słyszą w słowie hamak, wymawiają głoski głośno, dotykając kolejnych kartoników.

Rodzic pokazuje litery h, H: małą i wielką. Dzieci określają ich wygląd.

 

Zadania dla 6-latków:

 

Zadania dla 5-latków:

 

Zadanie 4 :

Dzieci wykonują to, o czym opowiada Rodzic.

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dzieci maszerują). Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa.  Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (dzieci wymyślają różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonują skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderzają palcami o ziemię). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakują w różnych kierunkach). Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy. Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu…

 

Zadanie dla chętnych:

Naucz się refrenu piosenki.

 

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody. Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

 

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawianie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

 

NASZE PRACE

dav

dav

dav