GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 21 (21.04.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 20.04.2020, 20:17

21. 04.2020

Dziś zajęcie troszkę nietypowe… Zapraszam serdecznie:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831?fbclid=IwAR2vslR8sTHi5hhQ8nL9xfuTDjuM1T-aovgKY-wf8zjR1cVyP6ExEm89ypk

Zapraszamy dzieci na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego. Przedszkolaki poznają różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiadują się także skąd się bierze mleko dzięki przygodzie Reksia i Pucka z opowiadania Jana Grabowskiego.
Odwiedzają także fermy: kurzą, kaczą i gęsią.
W programie także zabawy muzyczne Urszuli Smoczyńskiej, związane z tematem programu oraz zajęcia plastyczne w czasie, których dzieci robią makietę gospodarstwa.

Jeśli macie ochotę wykonajcie z rodzicami podobną makietę wiejskiego podwórka… Wykorzystajcie pudełka po różnych produktach do wykonania budynków gospodarczych… zwierzęta możecie ulepić z plasteliny lub wyciąć z kolorowych gazet… Oczywiście możecie ją tworzyć przez kilka dni… Na koniec tygodnia, jeśli chcecie, pochwalcie się Waszą makietą.

Zabawa pobudzająco – hamująca „Koniki”

Dzieci maszerują w określonym kierunku, w rytmie nagrania wesołej melodii, wybranej przez R. Kiedy usłyszą dźwięki klaskania, zaczynają zgodnie z jego rytmem poruszać się po okręgu – naśladują koniki. Reagują na ustalone hasła:

− W tył zwrot – poruszają się w przeciwnym kierunku,

− Wierzgamy kopytkami – zatrzymują się, jedną nogą wykonują ruchy podobne do wierzgania,

− Stop! – zatrzymują się i recytują tekst, równocześnie wykonując odpowiednie ruchy (powtarzają go dwa razy):

ręka, ręka – prawą dłonią dotykają lewego ramienia, lewą dłonią dotykają prawego ramienia,

noga, noga – uderzają w prawą rękę, w prawe udo, lewą ręką w lewe udo,

raz, dwa, trzy,

raz, dwa, trzy – miarowo klaszczą.

Dopowiadanie skojarzeń.

Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dzieci dopowiadają kojarzące się z nim słowo (z wierszy, z bajek, opowiadań), np.

kaczka – dziwaczka

kaczątko – brzydkie

koza (kozucha) – kłamczucha

kot – Filemon

kurka – Czubatka, itd.

Karta pracy, cz. 4, str. 9

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

Jeśli komuś zostały jakieś nieuzupełnione strony w części 3, może wykonywać polecenia na nich zawarte w dowolnym czasie.

NASZE PRACE