GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 13 (08.04.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 07.04.2020, 19:23

Zajęcia 13   (08.04.2020)

Witajcie Kochani! Jak się spało? Pogoda piękna, ale korzystajcie z niej tylko na własnym podwórku!

 

Piosenka, którą dziś Wam zaproponuję, jest wesoła i skoczna, możecie ją zatańczyć i zaśpiewać na rozgrzewkę: „Zając”. Zaproście do zabawy rodzeństwo, szczególnie to młodsze…

 

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

  1. Zabawa słowna: dzieci muszą podać jak najwięcej skojarzeń ze słowem WIELKANOC.

 

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dzieci, przygotujcie liczmany – mogą to być patyczki, fasolki, kredki, klocki… oraz kartkę i coś do pisania. Rodzice, przeczytajcie dzieciom zadania, a one niech ilustrują je za pomocą liczmanów, układają i zapisują działanie i je odczytują . Na zakończenie udzielają odpowiedzi na zadane pytania:

 

Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i zapisują działanie:

4 + 6 = 10

które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.

 

Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i zapisują działanie

10 – 7 = 3

, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.

Dodatkowo możecie wymyślać podobne zadania z tekstem.

  1. Karta pracy (fioletowa książka), str. 74
  2. Opowieść ruchowa:

 

W gniazdku jajko raz leżało (dzieci leżą na dywanie, zwinięte w kulkę), które dziwnie popękało. Wyszła z jaja głowa mała (dzieci wychylają głowę, obracają ją na boki), małym oczkiem zamrugała (mrugają oczkami). Na niej dziobek tez malutki (usta zwijają w dziobek), co rozjaśni wszystkie smutki. A na końcu małe nóżki (dzieci przykucają), każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami u stóp). Jeszcze tylko ogon mały (pokazywanie rękami ogona). Oto kurczak doskonały (wyskakują w górę).

 

  1. „Pisanki” – słuchanie wiersza S. Aleksandrzaka. Dzieci starają się zapamiętać jak najwięcej szczegółów o pisankach i po wysłuchaniu utworu odpowiadają na pytania:

„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta –  gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta –  ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

 

– Ile było pisanek?

– Jak wyglądała pierwsza… trzecia… pisanka?

– Wybierz sobie trzy wzorki pisanek z wiersza i ozdób nimi swoje sylwety pisanek.

 

  1. Karta pracy (fioletowa), str. 78

 

  1. Dla 6 – latków: karta pracy turkusowa – str 56, 57.

 

Przypominam, że zadania tu zawarte, to jedynie propozycje. Zachęcam do wykonania, ale jeśli dziecko w danej chwili nie ma ochoty pracować, proszę go nie zmuszać.

Zabawa dla chętnych: „Kury i jajka” (załącznik 1 i 2 – obrazki należy wydrukować i powycinać) Rodzic układa przed dzieckiem sylwety dziesięciu kur i dziesięciu jajek. Zadaniem dzieci jest sprawdzić, czy wszystkie kury zniosły jajka, wiedząc, że każda znosi tylko po jednym. Dzieci tworzą pary – układają kurę, a obok niej jajko i sprawdzają, czy kur jest tyle samo co jajek – stwierdzają, że liczba kur jest równa liczbie jajek. Mając sylwety kur i jajek bawić się dowolnie i układać przeróżne zadania tekstowe. Dobrej zabawy!

załacznik 1

załącznik 2

 

NASZE PRACE

A TUTAJ HODOWLA FASOLI IGORA