GRUPA STARSZAKÓW zajęcia 10 (03.04.20.r.)

GRUPA STARSZAKÓW, 02.04.2020, 20:08

KOCHANI RODZICE

Informujemy, że w porozumieniu z Radą Rodziców Publicznego Przedszkola w Wąwale dokonaliśmy wsparcia finansowego na rzecz Teatru Forma. W związku z tym zapraszamy wszystkie dzieci do obejrzenia On – line spektaklu pt: ” Brzydkie Kaczątko” w wykonaniu  Teatru Forma.

A TUTAJ LINK DO SPEKTAKLU

Brzydkie Kaczątko https://www.youtube.com/watch?v=2KtBX5JTPS0

 

Zajęcia 10   03.04.2020

 

Cześć Starszaki! Jaki macie dziś nastrój? Pogoda coraz piękniejsza… Mam nadzieję, że udaje Wam  się wyjść z domu chociaż na krótki spacer lub zabawy na podwórku?…

 

  1. Ćwiczenia oddechowe: „Łąka wiosną.”

Dzieci przygotowują zieloną kartkę oraz kwiatki wycięte z papieru (mogą być z gazet), słomkę. Dzieci zajmują miejsca przy stole. Wycięte  kolorowe kwiatki są rozłożone na całym stole,  zielona kartka – łąka leży na środku.

– Zadaniem dzieci jest przeniesienie jak największej liczby kwiatków na swoją łąkę za pomocą słomki.

– Zadaniem dzieci jest wdmuchanie kolorowych kwiatków za pomocą słomki na zieloną kartkę.

 

  1. Zapoznanie z budową żaby (najpierw obejrzyjcie dwa krótkie filmiki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=fUeTJb0CqQs

 

https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o

 

Następnie otwórzcie Wasze fioletowe książki, cz. 3, s. 56.

 

Obejrzyjcie obrazki, omówcie etapy rozwojowe żaby (opowiedzcie o tym rodzicom). Dokończcie rysowanie żab według wzoru. Pokolorujcie je.

 

  1. Praca plastyczna (dla chętnych). Spróbujcie samodzielnie lub z pomocą rodziców, przedstawić w sposób dowolny sylwetę żaby… Może to być piękny rysunek, obraz namalowany farbami, a może taka „figurka” z wykorzystaniem rolek lub papierowych talerzyków? Dajcie upust swojej fantazji… Sprawdźcie jakie materiały macie w domu i …Działajcie!!!

 

  1. Karta pracy, cz. 3, str. 57

 

Oglądanie obrazka sasanki. Powtarzanie jej nazwy. Dorysowywanie brakujących części sasanki na kolejnych rysunkach. Oglądanie obrazków przedstawiających, jak rozwijała się sasanka. Określanie, czego potrzebują sasanka i inne rośliny, żeby się rozwijać.

 

  1. Na koniec przypomnijcie sobie naszą wiosenną piosenkę „Wiosenne buziaki”. Może pozwolicie się nagrać podczas śpiewania i wyślecie do mnie nagranie…? Będę bardzo szczęśliwa!

Tymczasem także przesyłam Wam moc wiosennych buziaków!!! Do zobaczenia w poniedziałek!

DZISIEJSZE AKTYWNOŚCI

rbt