GRUPA MŁODSZA zajęcia17 (15.04.20.r.)

GRUPA MŁODSZA, 14.04.2020, 20:37

15.04.2020 r  

1.Kotek się myje – pobaw się z rymowanką.

 

Patrzcie dzieci jak się kotek myje.

Łapki, buzię, uszy, szyję. (kolejno pokazujemy)

By dzieci też się myły (grozimy paluszkiem)

i jak kotek czyste były. (pokazujemy czyste rączki)

 

  1. Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller „ Wiejskie ustronie”

 

– Nie uwierzycie, co się nam przytrafiło! – opowiadał przy kolacji dziadzio. – Postanowiliśmy

z babcią zabrać was na parę dni na wieś, więc zacząłem szukać gospodarstwa agroturystycznego,położonego w jakiejś ładnej i spokojnej okolicy.

– Pojedziemy na wieś? – ucieszyła się Ada.

– Oczywiście – jeśli rodzice się zgodzą – zaznaczyła babcia.

Na szczęście mama z tatą nie mieli nic przeciwko temu.

Gospodarstwo agroturystyczne, pod wdzięczną nazwą „Ustronie”, okazało się miejscem

wymarzonym na odpoczynek.

– Ma pan krowy? – zainteresował się natychmiast Olek.

– A mam – uśmiechnął się kolega dziadka. – Ta starsza to Jagoda, a ta młodsza – Malina.

– A kaczuszki? – chciała wiedzieć Ada.

– Kaczuszki też są.

Całe popołudnie dzieci spędziły na zwiedzaniu stajni, obory i kurnika. Adzie najbardziej

podobało się karmienie kur i kaczek, a Olkowi – królików. Oboje z zachwytem przyglądali się,

jak pan Staś czyści konia.

Olkowi natychmiast zaświeciły się oczy.

– A czy ja… też mógłbym się przejechać? – zapytał z nadzieją w głosie.

– Na koniu ? – spytał pan Staś.

Trzy dni przeleciały jak z bicza strzelił. W tym czasie dzieci zdążyły zaprzyjaźnić się z Burym,

który okazał się nadzwyczaj spokojnym koniem. Z Olkiem i Adą na grzbiecie spacerował po

całym gospodarstwie, a w tym czasie prowadzący go za uzdę pan Stanisław opowiadał, jak mu

się gospodarzy. Okazało się, że ma duże pole, na którym uprawia rzepak.

– Musicie przyjechać w maju – zapraszał. – Zobaczycie, jak pięknie kwitnie.

– Jak ty sobie, Stasiu, z tym wszystkim radzisz? – nie krył uznania dziadzio.

– Wstaję o piątej, oporządzam zwierzęta, a potem po kolei robi się, co trzeba – odparł zadowolony gospodarz.

– Wiesz, dziadziu, chyba będę rolnikiem – zwierzył się Olek, gdy trzeba było pożegnać wiejskie

„Ustronie” i ruszać do miasta.

– Byłbyś gotów na tak ciężką pracę? – zdziwił się dziadzio.

– Jasne – kiwnął głową Olek.

– A na wstawanie o piątej rano?

– Nad tym musiałbym jeszcze popracować… – przyznał się największy śpioch w rodzinie.

 

Rodzic zadaje pytania:

 

− Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie syna pana Stasia?

− Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?

− Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?

 

Dziecko:

 

− nazywa zwierzęta i dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),

− koloruje rysunki dwóch wybranych zwierząt,

− rysuje po śladzie drogę konia do stajni.

 

  1. Ćwiczenia ortofoniczne :

 

„Wiatr” – naśladujemy szum wiatru „szszsz” – język znajduje się za górnymi zębami, zęby są przybliżone, usta tworzą ryjek.

„Burza na morzu” – „szuszu” (ułożenie warg, języka, zębów j.w.)

„Wąż” – naśladujemy syczenie węża „sssss” ( język znajduje się za dolnymi zębami, zęby są przybliżone, usta rozciągają się w uśmiechu).

„Pszczoła” – naśladujemy bzyczenie „bzzz” (ułożenie artykulatorów j.w.)

 

„Kotki”:

kotki piją mleczko języczkiem z talerzyków (język wysuwamy jak najdalej z buzi),

oblizują wąsy (język sięga do kącików ust z jednej i z drugiej strony),

następnie chodzą wokół miseczek i miauczą „miau”.

 

„Pieski” :

warczą „wrrr”,

szczekają „hau, hau, hau”,

jedzą kość – „mniam, mniam”, „wrrrwrrr”,

oblizują się (język oblizuje górną i dolną wargę).

 

„Krówki”:

muczą „muuu”,

żują trawę – buzia jest zamknięta, poruszamy żuchwą w różne strony,

dobra trawa – oblizujemy językiem całe usta.

 

4 . Słuchanie i nauka piosenkiDziadek fajną farmę miał”

https://youtu.be/gFtJirDnWcQ

Zabawa ruchowa „Dumny kogut”

Dziecko jest kogutem. Stoi z nastroszonymi skrzydłami. Na sygnał rodzica : klaśnięcie, kogut porusza się dostojnym krokiem (powoli, idąc noga za nogą), z podniesioną głową, w różnych kierunkach. Na drugi sygnał: dwa klaśnięcia, przystaje, wspina się na palce i woła: Kukuryku!

 

5.Praca z książką cz. 2, nr 33.

 

RELACJA Z DZIAŁAŃ PRZEDSZKOLAKÓW

dav