GRUPA MŁODSZA zajęcia 65 (25.06.2020.r.)

GRUPA MŁODSZA, 25.06.2020, 14:42

25.06.20 r.

  1. Gimnastyka buzi i języka

Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył : wysuń wargi do przodu, mówiąc oooo.

Nie spodziewał się, że jest takie duże i takie szerokie: podnieś język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody, następnie przesuwaj język od jednego do drugiego kącika ust.

Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale: przesuwaj język od górnych do dolnych zębów.

Zobaczył wśród nich pływające rybki: wysuń wargi mocno do przodu.

Potem rozłożył sobie kocyk i leżał nieruchomo: poruszaj językiem po podniebieniu od górnych zę­bów w stronę gardła, później umieść język na dole jamy ustnej. (czubek i boki języka dotykają dolnych zębów).

Gdy już odpoczął, poszedł grać w siatkówkę plażową: odbijaj czubek języka w różnych miejscach od podniebienia.

Ćwiczenia powtórz kilkakrotnie przed lustrem.

 

  1. Na plaży – utrwalanie wymowy głosek, ćwiczenia językowe

 

Głoska sz: kapelusz, muszelka, wstążka.

Głoska s: parasol, statki, piasek, termos, sok, słońce, niebieskie niebo, niebieskie okulary.

Głoska ż: morze, plaża, żagiel. Co jest żółte?

Głoska z: zamek, złoty piasek, zabawa.

Głoska cz: dziewczynki, czerwony statek, czerwony krab,

Głoska c: materac, chłopcy, cudowny widok.

Głoska r: okulary, materac, torba, parasole, tratwa, kraby, rośliny, chmury, ręczniki, wiadra, krem.

Głoska l: latawiec, fale, glony.

Głoska d: woda, duża fala, drewniana łódka, czapka z daszkiem, zadowolona foka.

Starannie powtórz wyrazy. Powodzenia!

 

Obejrzyj film o bezpieczeństwie nad morzem. Zapamiętaj zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą. https://youtu.be/N4X0RhlMf7Y

 

  1. „Przygody pszczółki Patrycji”- usprawniamy motorykę języka i warg

 

Pewnego dnia mała pszczółka (Dziecko: wysuwa mocno język do przodu)

Patrycja wybrała się na łąkę.

Poleciała tam na spotkanie ze swoją przyjaciółką ważką.

Leciała bzycząc wesoło. ( smaruje językiem po złączonych zębach)

Frunęła wysoko nad kwiatami,  ( unosi język w kierunku nosa)

kręciła kółka.( oblizuje usta)

Nagle zaczął wiać wiatr wśród traw. (wysuwa usta do przodu i dmucha)

Pszczółka zaczęła lecieć szybciej. (przesuwa szybko językiem po podniebieniu)

Kiedy zobaczyła przyjaciółkę  uśmiechnęła się szeroko. (uśmiecha się szeroko)

Razem poleciały wąchać kwiaty.(zamyka usta i wciąga powietrze nosem)

Fruwały po całej łące. (przesuwa językiem po całym przedsionku jamy ustnej)

Wreszcie zrobiło się już późno.(wysuwa język i przesuwa od prawej do lewej strony, nie dotykając warg)

 

Pszczółka pożegnała się z przyjaciółką (unosi język w kierunku nosa i brody)

i szybciutko poleciała do domu.(przesuwa szybko językiem po podniebieniu)

 

  1. Wykonaj swoją Wyspę Marzeń

 

Potrzebne: piasek, kamyki, kawałki kory, piórka, masa solna(0,5szklanki mąki pszennej, 0,5 szklanki soli, woda), plastelina, rolki po papierze toaletowym, koraliki, talerzyk jednorazowy, przezroczysta folia, muszelki, zielona bibuła.

 

Dziecko przygotowuje swoją wyspę na talerzyku jednorazowym. Wypełnia go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, i zagospodarowuje według własnego pomysłu. Wyspę układa na pogniecionej, przezroczystej folii, pod którą wkłada: muszle, kamyki i cienkie paski zielonej bibuły. Na koniec opowiada o swojej wyspie – co się na niej znajduje, jak można spędzić na niej czas, z kim chciałoby się tam znaleźć.