GRUPA MŁODSZA zajęcia 60 (18.06.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 17.06.2020, 21:35

18.06.2020

1.Zabawa na sam początek „Rozmowy rąk”

 

Dzieci leżą na plecach, z rękoma w górze, machają nimi, przekładają i patrzą na charakterystyczne cechy, jakby z nimi rozmawiały – do zabawy można włączyć słowa.

 

Zabawa pokazuje nam, jak pomysłowe mogą być dzieci, uspokaja , relaksuje i rozśmiesza.

 

2.Usiądź wygodnie. Wysłuchaj wiersz „LATO” Bożena Forma

Biega lato po lesie,

biega lato po łące.

Tańczy z wiatrem na polach,

wącha kwiaty pachnące.

 

Kąpie się z nami w morzu,

kąpie się z nami w jeziorze.

Częstuje źródlaną wodą,

w berka z nim zagrać możesz.

 

Zaprasza na górskie wyprawy,

w pachnącym nocuje sianie.

Zobaczy jak słońce wschodzi

i z nami zje śniadanie.

 

Rozmowa kierowana na temat treści wiersza.

– Gdzie można było spotkać lato?

– Z kim tańczy lato?

– Gdzie kąpie się lato?

– Gdzie nas zaprasza ta piękna pora roku?

 

 

3.Wysłuchajcie zagadek. Wskaż odpowiednią ilustrację. Podziel każdy wyraz na sylaby.

 

Klapki, strój kąpielowy, okulary przeciwsłoneczne

 

1.Zakładasz je na stopy, gdy po plaży spacerujesz,

Swobodnie i wygodnie się w nich czujesz.

Gdy chodzisz, o piętę twoją uderzają

I gdy się przysłuchasz, śmieszne dźwięki wydają. (klapki)

 

2.Do kąpieli w basenie i w morzu bardzo się przydaje

Okrycie pewnym częściom ciała daje.

Jest lekki, kolorowy i wygodny

Latem zawsze bardzo modny. (strój kąpielowy)

 

  1. Gdy na wakacje wyjeżdżasz, miej je zawsze ze sobą

Są nie tylko letnią twarzy ozdobą,

Ale przed promieniami słonecznymi twoje oczy ochronią,

Przed wiatrem i piaskiem także osłonią. (okulary przeciwsłoneczne).

 

4.Poruszajcie się troszkę. Pamiętaj o wypiciu wody po zakończonych ćwiczeniach.

 

Przygotuj kilka balonów.

 

1.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Sprzątamy balony”.

Dzieci chodzą po pokoju między rozrzuconymi nadmuchanymi balonami.

Na dźwięk tamburyna (lub po prostu klaśnięcia w dłonie) dziecko podnosi

wy­brany balon i podrzuca nim do momentu, gdy ucichnie dźwięk

instrumentu. Zabawę powtarzamy.

 

2.Ćwiczenie tułowia – skłony w przód.

Dziecko stoi w rozkroku i trzyma oburącz balon w górze. Na sygnał

tamburyna (lub po prostu klaśnięcia w dłonie) kładzie balon między

nogami na podłodze, prostuje się i unosi ręce w górę. Na kolejny sygnał

robi skłon, podnosi balon z podłogi i unosi go w górę nad głowę. Zabawę

powtarzamy.

 

3.Ćwiczenie mięśni brzucha w parach.

Dzieci siadają na podłodze naprzeciwko siebie z rodzicem/ rodzeństwem z

nogami wyprostowanymi w rozkroku. Trzymają oburącz jeden balon i

kolejno lekko go popychają – jedna osoba się odchyla do tyłu, druga robi

lekki skłon w siadzie.

 

4.Ćwiczenie tułowia – skręty.

Dziecko ustawione w rzędzie z rodzicem/rodzeństwem, w niewielkich

odstępach. Pierw­sza osoba trzyma balon i wykonując skręt tułowia (na

prawo), przekazuje go następnej osobie w rzędzie, ta wykonuje skręt i

podaje dalej, aż do ostatniej osoby. Powtarzamy zabawę, zmieniając

kierunek skrętu.

 

5.Ćwiczenie z elementem czworakowania.

Dziecko przechodzi z jednego końca pokoju na drugi na czworakach i

popycha balon głową.

 

6.Ćwiczenie o nieznacznym ruchu.

Dziecko ustawione w rzędzie z rodzicem/rodzeństwem podają sobie balon

nad głowami.

 

7.Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci w siadzie skrzyżnym układają balon na nogach i delikat­nie wystukują podany przez rodzica rytm otwartą dłonią.