GRUPA MŁODSZA zajęcia 59 (17.06.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 16.06.2020, 20:50

17.06.2020

  1. „Mój obraz”– namaluj to co lubisz,
  2. „Niebieski i ..żółty” – swobodna ekspresja plastyczna pastelami olejnymi – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową i sprawność manualną; poznanie barwy pochodnej (zielony)

Dziecko bawi się dwiema barwami nakładając je na siebie tj. swobodnie malują (co chcą i jak chcą) jednym kolorem, na który nakładają drugi kolor. Początkowo cała praca może być niebieska, a po niebieskiej płaszczyźnie dziecko maluje żółtą kredką i powstaje barwa zielona.

3. „Kolorowe kleksy” – ćwiczenia oddechowe – wzmacnianie aparatu oddechowego i rozwijanie wyobraźni. Dziecko otrzymuje białe kartki, na które rodzic wlewa po kilka kropli rozwodnionej farby w dwóch barwach: biała i ciemna niebieska, niebieska i czerwona (lub różowa). Dziecko rozdmuchuje farbę i ogląda powstałe kleksy i określa do czego są one podobne, z czym się kojarzą.

  1. „Bajkowe stworki” – rysowanie wieloma kredkami jednocześnie – wzbogacanie doświadczeń plastycznych. Rodzic spina po kilka kredek gumką. Dziecko pęczkiem kredek rysuje kwiaty, motyle itp.
  2. „Tęcza” – namaluj swoją tęcze a teraz policz kolory .

6. „Siedem kolorów tęczy” – rozmowa – utrwalenie znajomości kolorów. Rodzic umieszcza przed dzieckiem wcześniej namalowana tęczę

ile jest kolorów?

Jaki jest kolor pierwszy od dołu?

Co może być czerwone?

Jak się nazywa drugi kolor od dołu?

Co możemy namalować w kolorze pomarańczowym?

Co chcesz namalować w kolorze żółtym?

(kolejne kolory: zielony, błękitny, niebieski, fioletowy)

  1. „Jestem malarzem” – zabawa dramowa kształcąca wyobraźnię. Dziecko zamyka ozy i wyobraża siebie w roli malarza. Rodzic proponuje żeby wyobraziły sobie stojąca przed nimi sztalugę, w jednej ręce trzymają paletę z farbami, a w drugiej pędzel i w powietrzu malują obraz barwami jakie lubią.
  2. „Obrazy smutne i wesołe” – malowanie farba plakatową. Rodzic przygotowuje pędzel, białą kartkę o raz zestaw farb w barwach „smutnych” (barwy zimne: zielony, niebieski) i w barwach „wesołych” (barwy ciepłe: żółty, pomarańczowy, czerwony). Dziecko wybiera, którym zestawem chce malować i maluje na temat dowolny
  3. „Cukierkowa tęcza” – zabawa badawcza. Na jednorazowych talerzykach dziecko układa we wzór kręgu kolorowe pastylki, drażetki. Rodzic spryskuje drażetki niewielką ilością wody. Pod wpływem wody kolory drażetek spływają na talerzyk i tworzą się tęczowe barwy.