GRUPA MŁODSZA zajęcia 55 (09.06.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 08.06.2020, 21:29

09.06.2020

  1. Co to jest: morze, rzeka, jezioro? – burza mózgów – aktywizowanie myślenia.

Dziecko swobodnie wypowiada się na temat co to jest morze, rzeka, jezioro.

2.Fale morskie – zabawa z kocem.

Rodzice trzymają koc i poruszają nim raz szybko (duże fale), raz wolniej (małe fale). Dziecko siedzi pod kocem – w ,,morzu”. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. W morskich głębinach – słuchanie opowiadania czytanego przez rodziców.

Nazywam się Gwiazda. A właściwie, to Rozgwiazda. Ale po co te Roz- ? Wolę być Gwiazdą. Leżę sobie na miękkim piasku, na dnie morza. Nade mną i dookoła mnie pływają różne zwierzęta morskie. Patrzą i podziwiają. Bo ja jestem Gwiazda. Czasami się nudzę, patrzę w niebo chciałabym być małą gwiazdą na niebie. Ale to tak wysoko! I kto by mnie tam podziwiał? Właściwie to mam fajne życie. O! Płynie ośmiornica. Hej, hej nie łaskocz mnie! Ale ma długie ramiona! Panie krabie, panie krabie czy mogę pojechać na pana grzbiecie do tamtych wodorostów? Dziękuję za podróż. Och, czemu tu tak ciemno?! Nic nie widać! O! To wielkie zęby! To rekin! Muszę się schować. Jak dobrze, że jestem koło wodorostów.

https://youtu.be/8uo6Ji68lcQ

 

Rozmowa w oparciu o opowiadanie oraz o ilustrację. Dziecko z rodzicem może wymyślić dalszy ciąg opowiadania – kształcenie poprawnej aktywności językowej zgodnej z podanym tematem; rozwijanie wyobraźni. Pytania pomocnicze: Co może się wydarzyć? Czy Rozgwiazdę spotka jakaś przygoda? Znajduje się w innym miejscu? Itp.

 

Pytania do opowiadania, które rodzic zadaje dziecku:

O kim jest opowiadanie?

Gdzie się znajduje Rozgwiazda?

Jaka jest Rozgwiazda?

Jakie inne zwierzęta żyją w morzu?

Co one robią, jak się zachowują?

  1. Morskie fale – rysowanie przy muzyce.

Rodzic daje dziecku białą kartkę formatu A4 oraz niebieską kredkę – może być kilka odcieni niebieskiego. Dziecko przy muzyce rysuje morskie fale – linie faliste.

5.Muszelkowa sztafeta – zabawa z elementem rywalizacji.

Rodzic musi przygotować pachołek – lub jakieś krzesełko, pufę, tak żeby dziecko mogło to ominąć swobodnie. Trzeba wyznaczyć linię startu, na której stoi dziecko. Znajduje się tam również koszyk/pojemnik z muszelkami, które dziecko musi przenieść do drugiego pojemnika/koszyczka. Dziecko ma wyznaczoną trasę , po której idzie i omija pachołek wracając. Muszelkę niesie w dłoni. Po powrocie na linię startu odkłada muszelkę do koszyka, bierze kolejną i pokonuje trasę drugi raz, tak długo jak przeniesie wszystkie muszelki z koszyczka. Zabawę można powtórzyć kilka razy w ciągu dnia.