GRUPA MŁODSZA zajęcia 50 (02.06.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 01.06.2020, 20:45

02.06.20 r.  WTOREK

 

Zabawa dydaktyczna z albumem „Dzieci świata”- oglądamy fotografie i rozmawiamy o różnicach w wyglądzie między dziećmi ze zdjęć, a nami – poznajemy wygląd dzieci z innych krajów.

ESKIMOS, INDIANIN, MEKSYKANIN, JAPOŃCZYK, CHIŃCZYK

Podział wyrazów na sylaby, liczenie sylab i odszukiwanie właściwej cyfry.

Wyszukiwanie ilustracji z gazet i określanie narodowości dzieci.

Zapraszam do obejrzenia filmu  „Children- the faces of the world”.

Zaobserwowanie przez dzieci różnic w wyglądzie rówieśników z innych krajów.

Narysuj na kartonie, to co lubisz robić najbardziej.

 

Zabawa logopedyczna – ćwiczymy narządy mowy.

Na górze- szeke, szeke ( robimy rękami  „młynek” na górze)

Na dole- szeke, szeke ( robimy rękami  „młynek” na dole)

Na prawo szeke, szeke ( robimy rękami „młynek” z prawej strony)

Na lewo szeke, szeke ( robimy rękami „młynek” z lewej strony)

 

Wiersz „Dzieci świata” W Faber

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

też w szkole , w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy

a jednak wierzymy w lodowce

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

 

Piosenka – „Podajmy sobie ręce”

https://www.youtube.com/watch?v=EKDz-EHH-A

 

Chociaż świat dokoła

dziwny jest i wielki

a my tacy mali

mali jak kropelki

Podajmy sobie ręce

W zabawie i w piosence

W ogródku przed domem

Na łące znajomej

Podajmy sobie ręce

Przez burze i przez tęcze

Pod gwiazdą daleką

Nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki

zniknie dobra wróżka

kiedy szary smutek

wpadnie do fartuszka

 

 

Choć nas czasem dzielą

nieprzebyte góry

nieskończone drogi

zachmurzone chmury.

 

„Malowanie balonami wodnymi”

Przygotowujemy kilka kolorów farb, karton i baloniki wypełnione wodą.

Dziecko umieszcza na kartonie trochę farby w danym kolorze, a następnie za pomocą balonika próbuje malować nią na kartonie łącząc ze sobą kolory.