GRUPA MŁODSZA zajęcia 44 (25.05.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 24.05.2020, 20:11

25.05.2020( poniedziałek)

WITAM WAS KOCHANI SERDECZNIE

 

Zapraszam na  zajęcia.

1.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach oraz przeliczanie ich i pokazywanie na paluszkach:

„mama”

,„mamusia”

,„mamunia”

,„mamuśka”

,„mamcia”

 

  1. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka.

 

Dzieci kończą zdanie: „Kocham moją mamę za to, że…”.

 

Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

3.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna.

Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama).Rodzice  odgadują nazwę czynności.

  1. Ćwiczenia logopedyczne.

Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

  1. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)
  2. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)
  3. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)
  4. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

 

  1. Masaż „List do mamy”

 

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

  1. Nauka wiersza na pamięć

  1. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych,, Bukiet dla mamy”