GRUPA MŁODSZA zajęcia 38 (15.05.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 15.05.2020, 10:29

15.05.2020 PIĄTEK

Temat dnia: Odgłosy na łące

Bzz… bzzz… bzzzz! Słyszycie? To pracowite pszczoły utrzymują w ryzach większość wiosennego rozwoju.

Te małe puszyste owady są prawdziwym darem od Matki Natury. Czy wiecie, że wygryzające się obecnie pszczoły żyją tylko od 36 do 40 dni? Nam wydaje się to zaledwie mrugnięciem oka, jednak można śmiało zauważyć, że jedna pszczoła przeżywa swoje życie znacznie bardziej produktywnie niż większość ludzi.

 

https://youtu.be/r65R8crNjig

1.Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

 

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy.

 

A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.

(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)

 

I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.

(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

 

Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)

 

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.

(dzieci robią duże podskoki – rodzic wyznacza rytm)

 

Jest pogoda słonko świeci  żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

 

Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.

 

2.Prezentacja edukacyjna,, gatunki pszczół”

 

https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2020/05/Ah-te-pszczo%C5%82y.pdf

 

3.„Pracowite pszczółki”

 

Budowa pszczoły miodnej – tułów i nogi

Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.

Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.

Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.

W lesie, w powietrzu czy też na łące,

możemy spotkać pszczółek tysiące.

Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.

Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego,

wracają pszczółki do domu swojego.

Każda to pszczółka jest pracowita, żadna nie próżnuje,

produkuje dla nas miodek i ciężko pracuje.

A my miodek ten lubimy, szybko go zjadamy,

przez co zdrowsi się czujemy i dobre humory mamy.

 

lub: Pracowita pszczółka

 

https://www.youtube.com/watch?v=53dE4oz5efw

 

4.OPOWIADANIE: „PRZYGODA MAŁEJ PSZCZÓŁKI”

 

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów – powiedziała mama pszczoła.

 

Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I…. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała.

 

Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

 

Rozmowa kierowana na temat opowiadania. Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela

Gdzie wybrała się rodzina pszczółek?

Po co rodzina pszczółek poleciała na łąkę?

Co się przydarzyło małej pszczółce?

Kogo spotkała pszczółka na łące?

Co zrobił bąk?

 

Jak myślicie jak zareagowała mama, na to, ze Maja oddaliła się od swojej rodziny?

Dzieci podają swoje pomysły. Oceniają postawę małej pszczółki.

 

6.Z kamerą wśród pszczół

 

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

  1. Wykonanie pszczółki wg własnego pomysłu. Można też skorzystać z moich propozycji:

 

A TAK WIOSENNIE W NASZYM PRZEDSZKOLNYM OGRODZIE

 

PRACE PRZEDSZKOLAKÓW