GRUPA MŁODSZA zajęcia 30 (05.05.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 04.05.2020, 20:16

05.05.2020 r.   WTOREK

1.Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza H. Bechlerowej pt. „Jak kotek mlekiem zwierzęta częstował”.

Rodzic czyta dziecku zagadkę:

 

Jak się nazywa taki budynek,

w którym zobaczysz scenę, kurtynę?

Krzesła tam stoją rząd za rzędem,

a ja tam bajkę oglądać będę. (teatr)

 

POSŁUCHAJCIE BAJKI

 

To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

Stanął Filik przy kurniku.

– Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

– Lubisz mleko?

– Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

Do królika kotek podszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.

– Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

Więc do krówki poszedł kotek.

– Czy na mleko masz ochotę?

– Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

– Zabierz sobie kotku dzbanek! Ja jem liście kapuściane.

Poszedł kotek do motyla i dzbanuszek mu nachyla.

Ale motyl tam na łące pije z kwiatka sok pachnący.

Teraz kotek mleko niesie do wiewiórki w ciemnym lesie.

Na sosence wiewióreczka gryzie orzech, nie chce mleczka.

Wraca kotek.

Koło płotka na ścieżynce jeża spotkał.

Jeżyk woła go z daleka:

– Bury kotku, daj mi mleka!

O, bo jeże, tak, jak kotki, bardzo lubią mleczko słodkie.

Rozmowa na temat teatrzyku:

– Jak miał na imię kotek, o którym była mowa w wierszu?

– Czym częstował zwierzęta?

– Co wolały jeść kura i kogut/ konik/ królik/ gołąb/krowa/ koza/motyl/wiewiórka?

– Jakie zwierzę poprosiło kotka o mleko?

– Dlaczego dzieci powinny pić mleko?

 

– Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat konieczności używania zwrotów grzecznościowych. Rozmowa na temat przydatności słów: proszę dziękuje, przepraszam. Przypomnienie zwrotów użytych przez kota i inne zwierzęta w wierszu. Dziecko próbuje do wypowiedzi zwierząt dołączyć zwroty grzecznościowe.

 

– Posłuchaj rysowanego wierszyka i narysuj kotka.

 

Skorzystaj z załączonego linku:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o

 

Zabawy dydaktyczne.

Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz „Zwierzęce gadanie”.

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? – dziecko odpowiada miau, miau, miau.

Co mówi kura, gdy znosi jajko? – ko, ko, ko.

Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku? – ku, ku, ryku.

Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu? – mu, mu, mu.

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? – hau, hau, hau.

Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? – kwa, kwa, kwa.

 

Obejrzyj teatrzyk kukiełkowy pt. „Czerwony Kapturek”. Spektakl lalkowy wystawiony w ramach warsztatów teatralno-plastycznych zorganizowanych z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru.

Skorzystaj z załączonego linku:

 

https://www.youtube.com/watch?v=zrMHsT2N9TU

 

Zabawy ruchowe.

Zabawa kształtująca pojęcia związane z odległością.

Rodzic rozmieszcza klocki w równych, dosyć krótkich, odstępach wzdłuż wyznaczonej trasy. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków.

 

– Podobne ćwiczenie, jednak tym razem klocki są najpierw rozmieszczone w nierównych, przypadkowych odstępach, zaś później odstępy, krótkie i długie, przeplatają się regularnie.

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Jestem postacią”.

Dziecko naśladuje, samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.

 

– „Zadania”.

 

Dziecko chodzi po pokoju, rodzic podaje zadania, dziecko musi je wykonać:

– „Niesiemy ciężki plecak”;

– „Spacerujemy przy silnym wietrze, każdy trzyma ogromny balon w ręce”;

– „Przejście po błocie”;

– „Przejście po rozżarzonym węglu”;

– „Wchodzimy pod górę”.

 

 

Posłuchaj piosenki pt. „Magiczne miejsce”.

Tekst piosenki:

 

Teatr to jest widownia i scena,

niby nic magicznego w tym nie ma.

Aż do chwili, gdy nagle na scenie,

dziwne zacznie się dziać przedstawienie

 

Ref: Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

czarodziejskie jest to, na co patrzę,

gdy się tylko podnosi kurtyna,

to od razu czar działać zaczyna.

 

 

Każda bajka się zdaje prawdziwa,

gaśnie światło i scena ożywa.

Wszystko może się zdarzyć na scenie.

 

Ref: Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

 

Teatr gra, każdy ma, czego szuka,

a to wszystko nazywa się sztuka.

Gdy dorosnę, to może tu wrócę,

żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

 

Ref: Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

 

Skorzystaj z załączonego linku:

 

https://www.youtube.com/watch?v=E3lW-k19_io