GRUPA MŁODSZA zajęcia 24 (24.04.20.r.)

GRUPA MŁODSZA, 23.04.2020, 20:43

24.04.2020r  piątek 

Witam Was na kolejnych zajęciach.

Dziś porozmawiamy o segregacji śmieci, dowiecie się co oznacza słowo recykling.

Dobrze wiecie, że każdy z nas powinien dbać o czystość naszej planety. Jednym ze sposobów, który może wykorzystywać każdy z nas jest segregacja śmieci.

– Czy wiesz co to jest segregacja?  ( jest to podział na grupy według wybranych cech)

Pomyślmy już teraz o naszej planecie ( Ziemi)

zanim się stanie jednym wielkim śmieciem.

Byłby to wtedy problem nie lada,

zatem już teraz pomyślmy o odpadach.

Bo śmieci i odpady nie są jednakowe,

są szklane, papierowe także plastikowe.

Więc posłuchajcie dobrej rady i segregujcie odpady.

I od dzisiaj swych śmieci nie wyrzucajcie jak leci.

Osobno plastik, osobno szkło,

osobno puszki – przyrodę chroń !

Każdy, aby żyć musi jeść i pić. Jedzenie kupujemy w sklepach. Jest ono pięknie zapakowane (np.; jogurty, serki, herbaty). Picie kupujemy w butelkach szklanych i plastikowych oraz kartonikach. Rodzice kupują gazety, kremy, szampony itp.

– Gdy zjemy, wypijemy, zużyjemy krem, przeczytamy gazety – to co robimy z opakowaniami ?

Najlepszym sposobem na walkę ze śmieciami jest segregacja odpadów.

Przedszkolak może wziąć dowolne opakowanie, przedmiot i nazwać z jakiego materiału jest wykonany.

 

Popatrz na ilustracje

 

– Czy wiesz do czego służą te pojemniki i dlaczego mają różne kolory? (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów).

-Na podstawie ilustracji wskaż kolor i powiedz co wrzucamy do danego pojemnika.

 

NAZWIJ PRZEDMIOTY, KTÓRE OTRZYMUJĄ DRUGIE ŻYCIE:

 

Wysłuchanie wiersza Ireny Salach „Wszędzie czysto”

Czysty dom i czysty ogród,

w lesie czysto, w polu też.

Czysta rzeka i jezioro,

samo zdrowie – wierz mi, wierz.

Brudu nie chce widzieć wcale

ani morze, ani niebo.

Taką cichą mam nadzieję,

nie wiecie dlaczego?

Bo od kogo to zależy,

aby czysty był nasz świat?

By ptak śpiewał, strumyk szemrał,

by w ogrodzie zakwitł kwiat?

 

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Rodzic pyta dziecko:

− W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?

− Od kogo zależy czystość świata?

− Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?

Zabawa „Wiem, jak dbać o przyrodę”. Próbujemy uzyskać od dziecka informacje.

 

Przykłady zdań:

Oszczędzamy wodę.

Wyrzucamy śmieci do kosza.

Segregujemy śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników.

Sadzimy drzewa i kwiaty.

Nie depczemy roślin.

Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.

Nie łamiemy gałęzi.

Chodzimy po chodnikach.

Oszczędzamy papier.

 

Praca z książką, cz2,nr41

DZIECI:

– oglądają obrazki,

– nazywają kolory koszy, które służą do segregowania śmieci

-mówią ,jakie śmieci do nich wrzucamy,

– łączą liniami obrazki z odpowiednimi koszami

– kolorują odpowiednio kosze: pierwszy – na zielono, drugi – na żółto, trzeci- na niebiesko,

Po wykonaniu zadań w książce zapraszam do zabawy z surowcami wtórnymi- dziś proponuję Wam wykonanie zabawki z dostępnych w domu pustych opakowań.

Ja znalazłam butelkę plastikową i oto efekt !

NASZE PRACE