GRUPA MŁODSZA zajęcia 23 (23.04.20.r.)

GRUPA MŁODSZA, 22.04.2020, 20:57

22.04.2020 r. CZWARTEK

Ziemia to wspaniała planeta, pełna zieleni, pięknych roślin i zwierząt. Mamy wiele szczęścia zamieszkując tę wspaniałą „zieloną wyspę”. Warto uświadamiać to dzieciom w każdym wieku

  1. „ Ekologia” W. Drabik – wysłuchanie wiersza czytanego przez Rodzica z użyciem sylwety sowy. Prezentacja wyrazu EKOLOGIA – omówienie znaczenia słowa ekologia.

 

Ekologia- mądre słowo,

a co znaczy- powiedź, sowo?

Sowa chwilę pomyślała

i odpowiedź taką dała:

„To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko, w paru zdaniach,

o wzajemnych powiązaniach

między nami, bo to wszystko

to jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

– powiedziała mądra sowa….

 

  1. Ekologiczne– prezentacja plakatów i ilustracji.

  1. „Ziemia wyspa zielona ” – wspólne śpiewanie piosenki ekologicznej.

 

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=-ZQTnkXpcCA

 

Nie warto mieszkać na Marsie,

nie warto mieszkać na Venus.

Na Ziemi jest życie ciekawsze,

powtarzam to każdemu .

 

Ref.

Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,

wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,

więc musi być bardzo zadbany.

 

Chcę poznać życie delfinów

i wiedzieć co piszczy w trawie.

Zachwycać się lotem motyla

i z kotem móc się bawić.

 

Ref.

Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,

wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,

więc musi być bardzo zadbany.

 

Posadźmy kwiatów tysiące.

Posadźmy krzewy i drzewa,

niech z nieba uśmiecha się słońce,

pozwólmy ptakom śpiewać.

 

Ref.

Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,

wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,

więc musi być bardzo zadbany.

 

  1. Rozwiąż zagadkI

 

W nim rosną drzewa

w nim ptaki śpiewają.

w nim małe i duże

zwierzęta mieszkają. (las)

 

W niej się możesz kąpać,

piją ją ludzie, rośliny, zwierzęta,

bez niej nie byłoby życia na ziemi,

każdy niech o tym dobrze pamięta. (woda)

 

 

Dziecko, które odgadnie zagadkę otrzymuje dyplom

 

„Przyjaciela Przyrody”

 

 

  1. Wsłuchanie wiersza G. Koby „Rzeka”

Rozmowa kierowana na temat treści wiersza. Zwrócenie uwagi na zachowanie dzieci. Jak dzieci mogą dbać o rzekę i zwierzęta w niej żyjące.

 

Była sobie książeczka

A w tej książeczce płynęła rzeczka.

Taka malutka, srebrzysta, biała,

Aż tu nagle oniemiała.

Stanęły nad brzegiem

Dzieci niegrzeczne

I zabrudziły całą rzeczkę.

Powrzucały wszystko co miały

I do kąpieli się rozebrały.

A rzeczka na to:

– Nie lubię bardzo,

gdy ktoś mnie zaśmieca!

Wszystkim taki

Wymierzam karę

I kąpać im się

Nie pozwalam wcale!

Kiedy dzieci to usłyszały

Nagle wszystkie posmutniały.

– Nie będziemy już więcej

wyrzucać śmieci!

Zaczniemy ostrzegać

Niegrzeczne dzieci!

Jutro nad twoim brzegiem

Tabliczkę postawimy

I tak wszystkim oznajmimy:

„ BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!”

 

 

6.DZIEŃ ZIEMI –  puzzle – świetna zabawa na spostrzeganie wzrokowe i koncentrację uwagi

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225400-dzie%C5%84-ziemi?fbclid=IwAR0Lx78M1lLd2cWMnU5gFJIYmb0j2KEH2AYKtShQ9-RI_18iOzV1p90Y_cU

 

  1. Proponuję ekologiczną gimnastykę buzi i języka.

8.Zabawa plastyczna dla dzieci  EKOLOGICZNE DRZEWO

I PROPOZYCJA

II PROPOZYCJA

drzewko- można wydrukować ale również np. odrysować koło z małego talerza-jako korona drzewa- kula ziemska i dłoń jako pień, narysować po śladzie i pokolorować

NASZE DZIAŁANIA