GRUPA MŁODSZA zajęcia 22 (22.04.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 21.04.2020, 20:28

22.04.2020 Środa

Temat dnia: Dbamy o ogródek

1. Wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach „Ogrodnicy”

 

Rodzic czyta dziecku wiersz. Posługuje się ilustracjami (np. ogródka, grabi, łopatki, konewki).

 

Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

 

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.

 Pytania do dziecka:

 

− Dokąd idą dzieci?

− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?

− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?

 

 

  1. Rozmowa o aktualnej porze roku: Jak się nazywa? Po czym poznajemy, że to jest wiosna?

Rodzic mówi, że wraz z wiosną zaczynają się prace w ogrodzie. Ogrodnik dba o swój ogród, pielęgnuje go, aby pięknie wyglądał, robi porządek.  Kochane dzieci zwracajcie szczególną uwagę na utrzymanie ładu i porządku w najbliższym otoczeniu. Proszę  rodziców o odczytanie listu od ogrodnika:

 

Drogie dzieci!

Jestem ogrodnikiem, pracuję w ogrodzie

I bardzo się cieszę, że do Was przychodzę.

Dzisiaj zadania dla Was przygotowałem

I w doniczki ze znaczkiem powkładałem

Postarajcie się je wykonać

I proszę Was, nie sprawcie mi zawodu.

 

 

  1. Osłuchanie z piosenka p.t. Kwiatki bratki i stokrotki

https://www.youtube.com/watch?v=A3UBd4TfZGI

 

 

  1. Rozwiązywanie zagadek o narzędziach ogrodniczych.

 

Dowiecie się, jakich narzędzi ogrodniczych potrzebuje ogrodnik,

by jego ogródek był zadbany.

 

Podzielcie  nazwy narzędzi na sylaby.

 

Co kopie, chociaż nie ma nóg?

Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

 

Na patyku zębów rządek,

znają je na pewno dzieci.

Służą do równania grządek,

i do uporządkowania śmieci. /grabie/

 

Leci z niej woda

przez sito blaszane.

Jaka to wygoda

już kwiatki podlane! /konewka/

 

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole

Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/

 

  1. Posłuchajcie piosenki o wiośnie

Maszeruje wiosna – Piosenki dla dzieci

 

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

 

6.Nazywanie czynności wykonywanych przez ogrodnika.

 

Dzieci oglądają ilustrację, nazywają czynności wykonywane w ogrodzie. Na koniec układają historyjkę obrazkową PRACE W OGRODZIE. Omówienie historyjki obrazkowej. Ustalenie kolejności praz związanych z przygotowywaniem grządek: kopiemy łopatką, zagrabiamy grabkami, siejemy nasiona, następnie pielęgnujemy (podlewamy, pielimy), czekamy, aż urosną i zakwitną, na koniec możemy cieszyć się ich pięknem.

 

  1. Można nauczyć dzieci wiersza na pamięć:

 

,,Małą cebulką jesteś Ty

Mała cebulka leżąca w ziemi,

Już za chwilę w piękny kwiat się zamieni.

Uważnie muzyki słuchajcie

I w cudowne kwiaty się przemieniajcie”.

 

Rodzic mówi, że w ogrodzie siejemy warzywa, sadzimy cebulki kwiatów. Pokazuje dzieciom cebulki kwiatów i nasionka. Rodzic pyta dziecko, co jest potrzebne roślince aby mogła wyrosnąć? (ziemia, woda, słońce).

 

  1. Sadzenie cebulek do doniczek wspólnie z Rodzicami.

 

Zakończenia nadszedł czas

Obiecana nagrodę otrzyma każdy z Was.

Doniczka, ziemia, cebulka – ważna sprawa.

Będzie z Rodzicami cudowna zabawa.

W ogrodników wszyscy się zamienimy

I wspólnie ogródek w domku urządzimy.

 

Zachęcanie dzieci do pomocy i pielęgnowania roślin. Ustawienie roślin na parapecie . Czekam na zdjęcia Waszych hodowli.

 

9.Śpiewające Brzdące – Biedronka i muchomor –

https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE

 

  1. Praca z książką – czterolatki

Karta pracy, cz. 2, nr 38.

 

Dziecko:

− mówi, do czego służy konewka,

− nazywa, z pomocą osoby dorosłej, przedmioty, które są na zdjęciach,

− mówi, do czego one służą,

− rysuje po śladzie rysunku konewki: zaczyna od czerwonej strzałki, potem od niebieskiej,

a na końcu – od zielonej,

− ozdabiają konewkę według własnego pomysłu.

 

  1. Zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka „ Biedronka”

Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje

wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki,

zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.

 

Biedronka mała

robaczki spotkała:

z tym się przywitała,

tego pogłaskała,

temu pomachała,

tego zabrać chciała,

z tym się pożegnała…

i do nieba poleciała.

Rodzic powtarza zabawę kilka razy. Następnie przekazuje dziecku ciekawostkę na temat znaczenia biedronek w przyrodzie.

Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych

w ogrodzie.

12.Praca plastyczna do piosenki – ,,Biedronka”

Oto moje propozycje:

 

NASZE PRACE

btr

smartcapture