GRUPA MŁODSZA zajęcia 18 (16.04.20.r.)

GRUPA MŁODSZA, 15.04.2020, 20:45

16.04.2020 r. (czwartek)

 

Witajcie kochane dzieci!!!

Temat dnia: Zwierzęta wiejskie i ich dzieci

 

Cele główne:

-utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych

-zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie osobników – dorosłego i młodego

– rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu

– rozwijanie poczucia rytmu

 Cele operacyjne:

– rozpoznaje i nazywa dorosłe zwierzęta z wiejskiego podwórka oraz ich młode

– opisuje różnice pomiędzy osobnikami – dorosłym i młodym

 

1.Posłuchajcie wesołej piosenki z pewnością wam się spodoba

Link do piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE

 

  1.  „Na wiejskim podwórku”- zmodyfikowany wiersz S. Kraszewskiego. Kochane dzieci, po przeczytaniu wiersza przez rodziców/ rodzeństwo spróbujcie wymienić nazwy poznanych zwierząt i nazwy ich dzieci

 

 

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

 

Krowa- łaciate cielątko

Koń- brązowe źrebiątko

Świnka- różowe prosiątko

Kurka- pierzaste kurczątko

Kaczka- płetwiaste kaczątko

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

 

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

 

Krowa- łaciate cielątko

Koń- brązowe źrebiątko

Świnka- różowe prosiątko

Kurka- pierzaste kurczątko

Kaczka- płetwiaste kaczątko

Każda prowadziła swoje dzieciątko!

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

 

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

 

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowa- łaciate cielątko

Koń- brązowe źrebiątko

Świnka- różowe prosiątko

Kurka- pierzaste kurczątko

Kaczka- płetwiaste kaczątko

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

 

Znalazło mamę każde dzieciątko!

 

  1. A teraz bajka o mamach i ich dzieciach:

,,SZUKAM MAMY” – nauka zwierząt, dzieci zwierząt, odgłosy zwierząt dla dzieci, bajka

LINK DO BAJKI:

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

  1. Ćwiczenia logopedyczne -” Dzień dobry zwierzątka”- zabawa usprawniająca narządy mowy

 

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!

Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego, chrupek na mleko wargami).

Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).

Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).

W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).

Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).

A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry)

 

  1. „Kaczuszki”- zabawa ruchowa w parach z rodzicami do znanej melodii z repertuaru dziecięcego.

Link do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94&list=PLoRDiAuwubt-JpHRrrM9hrxN1L8jfy5dO&index=78 

6.Praca z książką – czterolatki

Karty pracy, cz. 2, nr 34–35.

Dziecko:

odszukuje wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na  obrazku,

nakleja je obok rodziców,

naśladuje odgłosy zwierząt – młodych i dorosłych,

nazywa zwierzęta, które są na zdjęciach; otacza pętlami zwierzęta, które są zwrócone w tę samą stronę,

nazywa małe zwierzęta- dzieci,

rytmiczne dzielenie nazw zwierząt (na sylaby), rozpoznawanie nazw zwierząt wypowiadanych sylabami przez rodzica

dziecko wypowiada całe słowo i wskazuje odpowiedni obrazek, następnie ponownie dzieli nazwę

dzieli rytmicznie (na sylaby), układa odpowiednią liczbę klocków, głośno je licząc i podaje wynik.

 

7.Obejrzyj film

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831 „Domowego przedszkola”- „ Co słychać na wsi?”

 

  1. Pokolorujcie ładnie

 

 

A może zrobicie coś takiego?

 

NASZE PRACE