GRUPA MŁODSZA – zajęcia 1-5 (23-27 marca)

GRUPA MŁODSZA, 27.03.2020, 00:00

27.03.2020 r.(piątek)

Witam . Kolejny dzień o budzącej się do życia przyrodzie. Będziemy porównywać ,,bazie kotki” te na drzewach z kotkami- zwierzątkami. Bazie czyli kotki są popularne i nierozerwalnie związane z naszym wiosennym krajobrazem. Chętnie wykorzystujemy je jako materiał dekoracyjny w naszych domach i mieszkaniach

1.Wprowadzenie do tematyki poprzez zagadki i wiersz „Kotki marcowe”

Srebrzą się na drzewach, jak w wierszu „Kotki marcowe”.

Na wierzbie

nad samym rowem –

srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie

srebrnieją im futra kocie.

Plucha

i zawierucha.

Nie ma mamy,

co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą.

Huśtają się na gałązkach.

Mruczą:

– Nareszcie wiosna!

I sierść mają coraz bardziej srebrzystą.

Zagadka „Kot”

Chętnie ze spodeczka

białe mleczko pije,

na przyjęcie gości

małą mordkę myje.

Zagadka „Kot”

Tak cichutko chodzi,

że go nikt nie słyszy.

I dlatego bardzo,

boją się go myszy.

Zagadka „Bazie kotki”

Myszek nie łowią,

ptaszków nie jedzą,

te kotki szare,

co na drzewie siedzą.

2. Szukanie podobieństwa – bazie kotki puszysty mają meszek i kotki puszystą sierść.

 

3.Słuchanie piosenki „Wlazł kotek ”- rozmowa nt. treści piosenki:

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=oFIcur948JY

  • o kim jest ta piosenka?
  • co zrobił kotek?
  • jak wygląda płotek?

4.Zapoznanie dzieci, co to linia pionowa; czyli kreseczki rysowane od góry do dołu , które można porównać właśnie do płotku

5.Ćwiczenia ruchowo- słuchowo – wzrokowe ze wzorem wg Metody Dobrego Startu  – rodzic lub starsze rodzeństwo demonstruje wzór graficzny – KRESKI PIONOWE _ do piosenki  ,,Wlazł kotek na płotek”na tablicy/ kartce papieru:

  •  dzieci odtwarzają wzór w powietrzu ręką;
  • dzieci odtwarzają wzór dwoma rękoma złączonymi;
  • dzieci odtwarzają wzór palcami z jednoczesnym śpiewem piosenki;
  • odtwarzają wzór kredką na kartce ( ze śpiewem ).

6.Zabawa „Kotki i kocurki” – robienie kociego grzbietu.

7.,,Bazie- kotki” praca plastyczna – propozycje

Znalezione obrazy dla zapytania: bazie praca plastyczna przedszkole     Bazie z gazety

Znalezione obrazy dla zapytania: bazie praca plastyczna przedszkole   Bazie z plasteliny

NASZE PRACE

Zajęcia dla grupy młodszej w dniu    26.03.2020 r.

Zabawa ruchowa „Szukamy kolorów” – utrwalamy nazwy kolorów – szukamy w pomieszczeniu przedmiotów, zabawek, mebli w kolorze wiosennych kwiatów ( biały, pomarańczowy fioletowy, żółty, zielony itp.)

  •  Zapraszamy do wykonania wydzieranki „Krokus” – rozwijanie sprawności manualnej.  (Wyklejamy kontur krokusa małymi kawałeczkami papieru kolorowego, kolorowymi gazetami, bibułą itp.)wykonana pracę plastyczną będziecie mogły przynieść do przedszkola kiedy się spotkamy
  • Pokażmy dzieciom jak wygląda krokus i inne wiosenne kwiaty.

  • Rozwiązujemy zagadki wiosenne:

Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i w promieniach słonka.

Gdy bociany przylatują,
jaką porę nam zwiastują.

Wkoło pełno śniegu,
a tu kwiatek mały
w listkach zielonych,
cały śnieżnobiały.

Zagadka o sasance

Słoneczne murawy
lubi niesłychanie.
Miękkie jak aksamit
jej piękne ubranie.

Zagadka o krokusach

Nim się przystroją góry zielenią,
liliową barwą hale się mienią.
Czary? Nie czary? Na białym śniegu
liliowe kwiaty stoją w szeregu.

 

Teraz pobawmy się przy piosence ” Wiosna urodziły się Motyle” czyli Monika Klauza Mini warsztat muzyczny.Udanej zabawy.

Proszę kliknąć w https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

 

Dzisiaj pracujemy z książka karty pracy str.22-24.
Uwaga!!! ŁADNIE KOLORUJEMY

25.03.2020 (środa)

TEMATYKA TYGODNIA: ,,Wiosenne przebudzenie”

Dzisiaj mam dla Was kolejne pomysły do wykorzystania w domu. Bawcie się dobrze.

1. Rozwiązywanie zagadek pt. „Jaki to kolor?” przygotowanych przez Kubusia Puchatka:

To będzie bardzo łatwa zagadka: jakiego koloru jest niebo, kiedy jest ładna pogoda? (jasnoniebieski);

Tego koloru szukajcie w makach lub w muchomorze (czerwony);

Marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają dynie (pomarańczowy);

Liście są taki i trawa też, jaki to kolor, już chyba wiesz (zielony);

Jakim kolorem – pytam dziś wszystkich – maluję niebo przed burzą i głębokie morze? (ciemnoniebieski);

W jakim kolorze są piękne fiołki i smaczne śliwki? (fioletowy);

To kolor ciepły i miły jak promienie słońca i płatki słonecznika (żółty).

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania: tęcza obrazki

 

2. .,,Paseczkowe zabawy” z kolorami tęczy. Proszę o przygotowanie koperty oraz 7 pasków papieru w kolorach tęczy. Jeżeli nie macie w domu papieru kolorowego można pokazać dziecku tęczę w laptopie / telefonie  lub pociąć kartkę na 7 pasków i pokolorować

Otwarcie kopert – wyjęcie pasków w kolorach tęczy, układanie w odpowiedniej kolejności, oglądanie.
Ćw. gałek ocznych – wodzenie wzrokiem za paskiem (element m. Dennisona);
Pytanie – z czym kojarzą się te paski, czy widzieli kiedyś tęczę, kiedy można ją zobaczyć, czy bez słońca może pojawić się tęcza?

3. Przeliczanie pasków tęczy ( bardzo proszę o pomoc rodziców , jeżeli Wasze dziecko ma problem z przeliczaniem w zakresie 7, dodam , że ma takie prawo). Dzieci które radzą sobie z liczeniem wykonują je samodzielnie. Można przeliczać kolory tęczy na ekranie laptopa lub telefonu)

4. Układanie z pasków tęczy zgodnie z kolejnością występowania kolorów od lewej do prawej strony( utrwalenie kolorów tęcz)

5. Oto linki  do nowych piosenek o wiośnie. Są łatwe do nauki i odpowiednie dla dzieci 3-4 letnich, które towarzyszą nam przez cały tydzień .Życzę przyjemnego słuchania i nauki.

 

Pierwsza propozycja to  Muzylkowe Inspiracje. Zapraszam Was do zabawy z kolorami tęczy. Będzie wierszyk, masażyk oraz praca plastyczna. Ciekawa jestem czy wykonacie w domu taką piękną tęczę.

https://www.youtube.com/watch?v=STxBYYR8XIk

Druga propozycja to : Monika Kluza Mini warsztat muzyczny ” Wiosna urodziły się Motyle”

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

 

5. Propozycja pracy plastycznej z gąbki i farby plakatowej p.t. ,,Tęcza”

Przedstawiam poniżej wzór do wykonania takiej pracy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1q49n6yWQos

Możecie też sami namalować tęczę.

 

malowanie tęczy gąbką

Drogie dzieci czekamy na Wasze prace. Pod adresem przedszkole@wawal.pl

 Pozdrawiam Renata Przybylska :)

 

24.03.2020 r. (wtorek)

TEMATYKA TYGODNIA: ,,Wiosenne przebudzenie”

Temat dnia:,, W poszukiwaniu wiosny”

DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI

Mamy nowy tydzień , a wraz z jego nadejściem nową tematykę: ,,Wiosenne przebudzenie” oraz wszystko to, co kojarzy nam się z wiosną i budzącą się do życia przyrodą. Oto moje propozycje dla maluszków . Bawcie się i uczcie  razem z rodzicami.

1. Wiersza I. Salach pt. „Kto to?” „Powiedzcie mi dzieci”

Co to jest za Pani:
Trawa rośnie, słonko świeci,
Ptaszek śpiewa dla niej?
Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna.
Czy wiesz kto to?”

2. Wspólna rozmowa na temat wiersza.

– JAKĄ PORĘ ROKU MAMY OBECNIE?

– PO CZYM POZNAJECIE, ŻE JEST WIOSNA?

– CZY PODOBA WAM SIĘ PANI WIOSNA?

3. Opowieść ruchowa „Wycieczka na łąkę” znajdźcie sobie wygodne miejsce w Waszym pokoju lub salonie ( zresztą wiecie dobrze sami gdzie lubicie przebywać):

Zapraszam Was na wycieczkę na łąkę.

Wsiadamy do naszego pociągu i ruszamy przez wieś. Dojechaliśmy, wysiadamy z pociągu i udajemy się na łąkę!!!!!!
A oto nasza łąka. Zobaczcie, jaka jest piękna. Jakie tu świeże powietrze, jak cudownie pachnie” – oddychanie przeponowe: głęboki wdech, powolny wydech; dłonie na dolnej części brzucha.

 „Na łące rosną kwiatki. Zobaczmy jakie. Kwiaty wyrastają z nasionek. Słoneczko mocno na nie grzeje, deszczyk pada i kwiatki powoli, powoli rosną” – dzieci siadają na piętach, pochylają głowy, następnie podnoszą się powoli; prostują i podnoszą ręce do góry.

„Spróbujmy na łące odnaleźć jakieś owady. O, leci pszczółka. Czy wiecie, jakie odgłosy wydają pszczółki” – dzieci-pszczółki fruwają, naśladują odgłosy pszczółek – bzzz. „Czy słyszycie, jak na naszej łące śpiewają ptaki? Spróbujcie  naśladować głos śpiewających ptaszków.

„Trochę zmęczyliśmy się spacerem po łące. Chwileczkę odpoczniemy”. Dzieci kładą się na plecach na dywanie. „Poobserwujemy troszkę chmurki. Mają takie piękne kształty. Spróbujcie jedną ręką narysować w powietrzu małą chmurkę. Potem drugą ręką. A teraz narysujemy chmurkę dwoma rękami naraz”. Dzieci rysują oburącz.

„Niestety musimy wracać już do domku. Za chwilę wsiądziemy do pociągu, ale przedtem pospacerujcie sobie po naszej łączce, poobserwujcie owady i kwiatki. Może nazbieracie troszkę kwiatków?”. Swobodny spacer dzieci.

4. Wypowiedzi dzieci na temat opowiadania i ról w jakie się wcielały. Niech jeszcze raz zademonstrują wszystkie role.

5. Rozwiązywanie zagadek :

W czerwonych butach po łące chodzę
Czasem przystanę na jednej nodze
Łypnę okiem, przekrzywię głowę
Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)

W kropki mam spódnicę,
chętnie zjadam mszyce. (biedronka)

6. Oto linki  do nowych piosenek o wiośnie. Są łatwe do nauki i odpowiednie dla dzieci 3-4 letnich. Będą nam towarzyszyły przez cały tydzień Życzę przyjemnego słuchania i nauki.

Pierwsza propozycja to  Muzylkowe Inspiracje. Zapraszam Was do zabawy z kolorami tęczy. Będzie wierszyk, masażyk oraz praca plastyczna. Ciekawa jestem czy wykonacie w domu taką piękną tęczę.

https://www.youtube.com/watch?v=STxBYYR8XIk

  Druga propozycja to : Monika Kluza Mini warsztat muzyczny ” Wiosna urodziły się Motyle”

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

Jeśli ktoś nie ma drukarki w domu, nie musi drukować podanych kart pracy, może np. samodzielnie narysować obrazek dziecku, w zeszycie lub na kartce motylka, biedronkę , Panią Wiosnę, pszczółkę).Wiem ,że dzieci mają w domach zakupione kolorowanki (kolorując w kolorowankach również ćwiczycie swoją rączkę). Proszę nie chodzić nigdzie, aby te karty wydrukować. Mamy być w domu. Wykorzystujcie wszystko to, co macie w domu. Stare gazety, podręczniki po starszych dzieciach jeśli  tylko takie macie, różne kolorowanki. Możecie też sami narysować piękny wiosenny obrazek.

Zachęcam do wysyłania prac wykonanych przez dzieci w domu . Pozdrawiam serdecznie Renata Przybylska (:

 

ZAJĘCIE 1 – 23.03.20. r.

Słuchanie wiersza B. Formy „Nadeszła wiosna”.

Spojrzał w okno mały Paweł,
A w ogrodzie wiosna…
Świeżą trawę, przebiśniegi
W koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie, moi mili,
O śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka
Garść ciepłych promieni.
Gdy ogrzeje nimi ziemię,
Świat się zazieleni.

Rozmowa na temat wiersza.
– Co zrobiła wiosna?
– Co jeszcze się zmieniło?