GRUPA MŁODSZA zajęcia 34 (11.05.20.r)

GRUPA MŁODSZA, 10.05.2020, 21:03

11.05.2020

Temat dnia: MAJOWA ŁĄKA

Odgłosy łąki: https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

 

Zaproście mamę albo tatę do wspólnego masażyku.

Na łące

Na  łąkę przyszedł żuk: tup, tup, tup, tup.

(delikatne stukanie opuszkami palców w plecy)

Pasikonik zrobił skok: hop, hop, hop, hop.

(stukanie w plecy zaciśniętymi piąstkami)

Gąsienica wyszła zza muru: szuru, szuru, szuru, szuru.

(masowanie otwartymi dłońmi pleców od góry do dołu)

Mucha przeleciała koło ucha tu: fu, fu, fu, fu,

(dmuchanie raz za jednym, raz za drugim uchem)

a zła osa: bzy, bzy, bzy – usiadła na nosku twym.

(dotykanie palcem wskazującym noska osoby siedzącej z przodu

 

1.”Kto bzyczy w ulu?”

Zagadka wprowadzająca w temat zajęć:

Lata sobie z kwiatka na kwiatek,

Zbiera sobie złoty pyłek,

ale nie jest to motylek.

 

Oglądanie zdjęć pszczoły – rozmowa na temat pszczół.

PSZCZOŁA

Jak wygląda pszczoła?

Co zbiera na łące?

Gdzie mieszka pszczoła?

Co powstaje z pyłku kwiatowego?

Jaki smak ma miód?

Dlaczego miód jest zdrowy?

 

Czy pszczoła może być niebezpieczna? Dlaczego?

 

  1. „Pszczółki na łące” – zabawa ruchowa. Bieganie po pokoju/ogródku, naśladowanie dźwięków wydawanych przez pszczoły bzzz-bzzz, zbieranie pyłku kwiatowego – przysiad.

 

  1. 3. Rozwiązywanie zagadek o owadach:

Lata, bzyczy i nosi płaszczyk w paski – pszczoła

Zielony, skacze, gra na skrzypeczkach – świerszcz.

Ubiera się w piękne kolorowe skrzydła – motyl.

Lata po łące i gubi czarne kropeczki – biedronka.

 

  1. Praca Plastyczna – pokoloruj obrazek

PRACE PRZEDSZKOLAKÓW