GRUPA CIEBŁOWICE zajęcie 13 (08.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 07.04.2020, 20:41

Środa 08.04.2020                                   

Dzisiaj ciąg dalszy świątecznych zajęć….

Temat: Bajeczka na Wielkanoc – zabawy matematyczne przy opowiadaniu N.

Cele:

– nabywanie umiejętności poprawnego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10;

– stosowanie określeń: duży, mały;

– nabywanie kompetencji matematycznych,

– kształtowanie umiejętności płynnego poruszania się zgodnie ze słyszaną muzyką,

– doskonalenie sprawności manualnych,

– ćwiczenie koncentracji uwagi,

– doskonalenie procesów myślowych,

– tworzenie warunków sprzyjających różnorodnej aktywności.

Przebieg zajęć :

  1. Powitanie. Zabawa przy piosence Pisanki

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Dzieci oglądają teledysk i powtarzają refren aja-jaj, aja-jaj i pisanki robi z jaj…

  1. Słuchanie opowiadania Bajeczka na Wielkanoc

Dostał Jaś od mamy

Farbki całkiem nowe

Wymalował na trzech jajkach

Wzorki kolorowe.

Ułożył pisanki w świątecznym koszyku

Te zaczęły się przechwalać

Narobiły krzyku

– Jestem w paski

– A ja w kropki

– Na mnie gwiazdka złota

Jakie wzory i kolory

Prześliczna robota

Ja piękniejsza, ja śliczniejsza

Wnet się posprzeczały

Każda ładna, każda zgrabna

Chociaż każda inna

Żadna z was się o pierwszeństwo

Kłócić nie powinna.

Rysujemy dla dziecka pisanki z wiersza lub prosimy dziecko żeby samodzielnie narysowało 3 obrazki pisanek.

– Policzcie, ile pisanek pomalował Jaś.

– Jaki wzorek miała pierwsza? (…druga?, …trzecia?)

  1. Zabawa ruchowa Kolorowe pisanki z chustami przy układzie rytmicznym

Dzieci otrzymują chusty w kolorze niebieskim, czerwonym i zielonym. Poruszają się marszem lub biegiem przy odpowiedniej muzyce. Na pauzę podbiegają dzieci z chustą w kolorze kółka podnoszonego przez N. Wariant domowy: pokazujemy dziecku kolor, cyfrę, dziecko, na pauzę odgaduje.

  1. Zabawy dydaktyczne.

– Jakie kolory mają pisanki? – pokazujemy dzieciom dowolną ilość pisanek narysowanaych, jakich mamy w domu, lub ustalamy, co będzie naszą pisanką (kredka, żeton itp.)

– Czy wszystkie mają taką samą wielkość? (duże, małe)

– Ile jest pisanek w każdym kolorze?

Dzieci grupują pisanki wg wielkości oraz barwy. Liczą pisanki w poszczególnych grupach.

Zadanie matematyczne:

Kasia namalowała z mamą 6 pisanek a Antoś 3. Ile razem dzieci miały pisanek.  6+3=9

Zajączek wielkanocny przyniósł 10 czekoladowych jajeczek, przyszedł Staś i 2 zjadł, ile czekoladowych jajeczek zostało?

10-2=8

Dzieci starsze używają znaków matematycznych, młodsze dodają i odejmują na konkretach.

Można samodzielnie układać zadania lub prosić o ułożenie przez dzieci.

  1. Zabawa ruchowa z elementami liczenia

– Podskocz 5 razy

– Tupnij 3 raz

– Zaklaszcz 2 razy

  1.  Zabawa plastyczna ozdoby wielkanocne.

8. Słuchanie piosenki na pożegnanie:

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Utrwalenie znaków Wielkanocy

NASZE PRACE