GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 42 (21.05.20.r)

GRUPA CIEBŁOWICE, 20.05.2020, 19:20

21.05.2020

Rozmawialiśmy o rodzinie, mamie, tacie, dziś zajęcie pt. „Kim chciałbym zostać” – poznajemy zawody.

CELE OGÓLNE:

– rozwijanie mowy i myślenia,

– przypomnienie nazw i podstawowych czynności wybranych zawodów.

  1. Oglądanie ilustracji przedstawiających ludzi w różnych zawodach, opisywanie, co oni robią i jak nazywa się zawód, który wykonują.

2.  Słuchanie wiersza:

Cała moja rodzina już mnie pytać zaczyna,

kim będę w przyszłości.

Mama chce syna lekarza, tatuś najchętniej piłkarza,

bo kibicuję „Młodości”.

Wujek rzekł: – Zostań lotnikiem, w srebrnym mundurze z kordzikiem

będziesz rodziny ozdobą…

A ja pójdę drogą marzeń – będę dzielnym marynarzem

za pan brat ze słoną wodą.

  1. Wyjaśnianie niezrozumiałe słowa: kibicuje, kordzik, „Młodości”.

Następnie dzieci odpowiadają na pytania dotyczące treści wiersza:

– O jakich zawodach była mowa w wierszu?

– Na czym polega praca w danym zawodzie?

– Czy wasi rodzice też chcą, byście wykonywali zawód, który im się podoba?

  1. 4. Zabawa ruchowa twórcza „Zawody” – dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach dowolnej muzyki. W przerwie wymieniamy nazwę zawodu – dzieci naśladują czynności wykonywane w tym zawodzie.
  2. 5. ”Kim będę” – dzieci wypowiadają się na temat, w jakim zawodzie chciałyby pracować i dlaczego (np. realizacja marzeń, chęć bycia sławnym, zainteresowania, tradycje rodzinne, dobre zarobki). Czytamy dzieciom zagadki kim będą bohaterowie wiersza w przyszłości:

Kiedy Zosia będzie duża, już nie będzie leczyć lalek, a prawdziwym zajmie się szpitalem…doktor

A kim będzie Kasia? Wiemy! wołą Bolek, woła Lolek, dzisiaj uczy kotka Mruczka, duża będzie uczyć w szkole … nauczyciel

A Irenka szmatkę bierze, tu przyszyje, a tam utnie, gdy urośnie, już zgadliśmy, będzie szyła piękne suknie.. krawcowa

Zaś Martusia, ta malutka, bierze kredki – mądra głowa! Dom rysuje – też już wiemy, będzie domy … projektować

  1. Zagadki inne:

Choć to nie rolnik,lecz rolę ma,

często w teatrze lub filmie gra. (aktor)

Jak się nazywa taki lekarz,

którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)

Gdy dorosnę,to lekarką będę albo….(pielęgniarką)

Wiem już,jak wyleczyć misia!

Kiedy zachorował dzisiaj,

dałam kilka mu zastrzyków.

Już wyzdrowiał i po krzyku…

Za ladą sklepową sprzeda to i owo. (sprzedawca)

Kto pracuje w hełmie.Pnie się po drabinie,

Kiedy syczy ogień.I gdy woda płynie? (strażak)

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje

Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)

Kto tnie materiał, aby z części małych

Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec,krawcowa)

Wybierz czasem się kolego,

do salonu….(fryzjerskiego)

Bardzo eleganckie panie

Zamawiają tam czesanie,

Farbowanie i strzyżenie,

a panowie też golenie.

  1. Prezentacja multimedialna „Kim zostanę” https://www.youtube.com/watch?v=K9TF6aefiUw
  2. Rysujemy na kartonie atrybuty swojego zawodu w przyszłości, a ja tym razem będę odgadywać, kim chcecie zostać w przyszłości:)
  3. Wykonanie karty pracy – „Połącz osobę z przyborem” – dzieci łączą linią osoby z danych zawodów z charakterystycznym dla nich narzędziem lub przyborem.

NASZE PRACE