GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 40 (19.05.20.r)

GRUPA CIEBŁOWICE, 18.05.2020, 20:23

 

19.05.2020 Wtorek

Rozwój społeczny i emocjonalny w przedszkolu ma miejsce szczególne. Wartości i umiejętności w jakie wyposażymy dzieci w tym wieku, zostają w ich sercach i umysłach na całe życie. Nie jest łatwo, w toku codziennych zajęć, wprost kształtować poczucia przynależności do grup społecznych, choć oczywiście, mimowolnie, wspólnie działając również budujemy tę wiedzę. Zapraszam do zapoznania się z prezentacją multimedialną Moja rodzina – link do prezentacji i filmu https://youtu.be/LAKgnWNLMlg

Temat zajęcia: Moja mama

  1. Dzisiejsze zajęcie zaczynamy od powitania:

Zabawa integracyjna „Miejsce po mojej prawej, lewej stronie jest puste. Zapraszam…”, dziecko siada po odpowiedniej stronie.

2.Ćwiczenie słuchowe:

Słuchanie nagrania z kasety: https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM

(odkurzacz, robot kuchenny, pralka, toster, żelazko itp.)

Dzieci odgadują co usłyszały i skąd mogą pochodzić te dźwięki.

Kojarzą je z domem.

O czym myślicie, gdy słyszycie słowo dom?

Z czym słowo dom jeszcze wam się kojarzy?

  1. Wypowiadanie się na podany temat:

O kim mówi zagadka?

„Kto nas kocha tak jak nikt

i ogarnia całym sercem?

I do kogo można przyjść

Z każdym smutkiem jak najprędzej?”(mama)

Dzieci kolejno wypowiadają się na temat: Jakie prace w domu wykonuje mama i w czym mogą jej pomóc?

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Co robi mama”:

Dzieci kolejno naśladują czynności: czesanie, pranie, odkurzanie, prasowanie, prowadzenie samochodu itp.

  1. Zabawa dydaktyczna „Jaki prezent dostanie mama?”, pokazujemy dziecku obrazki i jego zadanie: skaczą tyle razy ile jest sylab, głosek w wyrazach:

KORALE

LAURKA

APASZKA

BROSZKA

 

  1. Taniec dla mamy: https://www.youtube.com/watch?v=hnqlP-A-6R0

Improwizacja ruchowa do muzyki W. A. Mozarta „Marsz Turecki”.

  1. Zabawa wyciszająca wg.W. Sherborne „Kołyska”:

Dzieci dobierają się parami (mama – dziecko), mamą kołysze delikatnie partnera przy dźwiękach kołysanki „ Idzie niebo ciemną nocą” https://www.youtube.com/watch?v=zpmD-EE07bM  Na przerwę w muzyce – zmiana.

  1. Praca przy stoliku, wyodrębnianie głosek w nagłosie w nazwach obrazków i składanie z nich prostego wyrazu (mama), ilustrowanie go.

Obrazki: Motyl – Aparat – Miska – Agrafka

  1. Laurka dla mamy. Łatwy i prosty sposób do wykorzystania link https://www.youtube.com/watch?v=LMmY4CBnJqc

 

 

Gdzie jest bobas? – jedno z dzieci siedzi z zamkniętymi oczami na środku koła. Inne, wybrane z dzieci, woła parodiując bobaska “mamo/tato”. Zadaniem siedzącego na środku jest odgadnąć kto wołał.

Rodzinka jak ta – zadaniem dzieci jest ułożyć taką samą rodzinę, jak rodzina zaprezentowana przez nauczyciela lub drugie dziecko z pary. Rodzinki mogą tworzyć szeregi koralików, kolorowych patyczków czy figur geometrycznych, w zależności od tego, co mamy na celu doskonalić.

 

TAK PRACUJĄ PRZEDSZKOLAKI