GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 34 (11.05.20.r)

GRUPA CIEBŁOWICE, 10.05.2020, 19:21

Zaczynamy kolejny tydzień, jeszcze dzisiaj powrócimy na majową łąkę, dziękuje wszystkim za wiosenne prace i zadania:)

Dziecko na dzisiejszym zajęciu poznaję zwyczaje i budowę bociana i żaby na podstawie teatrzyku kukiełek – pacynek w oparciu o tekst S. Michałkow „Bocian i żaba” – rozwijanie spostrzegawczości.

  1. Dzisiaj kochane przedszkolaki zaczynamy od zabawy przy piosence, którą uwielbiacie:) https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg&feature=emb_title
  2. Oglądanie teatrzyku według utworu S. Michałkow wzbogaconego o treści poznawcze niezbędne w poznawaniu bociana i żaby (można wykorzystać sylwetę bociana i żaby, maskotkę, skarpetki w dwóch kolorach, wg. pomysłu dziecka):

Żaba:  Re, re, kum, kum re, re, kum, kum jestem sobie żaba wodna. Mam zieloną, gładką i wilgotną skórę.

Bocian:  Kle, kle a ja bocian biały, jestem pokryty piórami.

Narrator:  Posprzeczała się żaba z bocianem.

Żaba: Kto z nas jest piękniejszy?

Bocian: Ja – powiedział bocian. Spójrz, jakie mam piękne nogi!

Żaba: Ale ja mam cztery i moje tylne kończyny są skoczne i pływne. Mogę sobie skakać na lądzie i pływać w wodzie. A ty masz tylko dwie nogi – sprzeciwiła się żaba.

Bocian: Tak ja mam tylko dwie, ale moje są dłuższe i czerwone. Mogę na nich chodzić po lądzie i brodzić w wodzie.

Żaba: A ja umiem kumkać, a ty nie.

Bocian: A ja fruwam, a ty tylko skaczesz.

Żaba: Fruwasz, ale nurkować nie możesz.

Bocian: A ja mam czerwony dziób.

Żaba: Też mi coś – dziób. Ja mam długi język, który wyciągam i zdobywam nim pożywienie. Na co ci ten dziób bocianie?

Bocian: Na to – rozzłościł się bocian i połknął żabę, chociaż ona nie jest jego ulubionym pożywieniem. Odtąd bociany połykają żaby, żeby się z nimi nie kłócić.

  1. Rozmowa na temat obejrzanego teatrzyku:

Jakie zwierzęta były bohaterami przedstawienia?

Jak wygląda żaba? (śliska, zielona, mokra)

Jak wyglądał bocian?

Co robiły zwierzęta?

O co kłócił się bocian z żabą?

Co to znaczy, że żaba umie nurkować?

Kto ma więcej nóg i jakiego koloru?

Ile nóg i jakiego koloru ma bocian?

Jaki język ma żaba i do czego jej służy?

Do czego służą skrzydła i dziób bocianowi?

Dlaczego żaba jest zielona?

Odczytywanie podpisów bocian, żaba, dzielimy na sylaby i głoski, przeliczamy głoski i sylaby w wyrazach.

Zwracamy uwagę, że bocian należy do rodziny ptaków a żaba do rodziny płazów.

  1. Co by było gdyby żaba była kolorowa? Burza mózgów.

Co by było, gdyby bocian nie potrafił fruwać?

  1. „Bociany do gniazda ” -zabawa orientacyjno -porządkowa z elementem równowagi.

Dzieci-bociany biegają po pokoju machając rękoma-skrzydłami.

Na hasło bociany do gniazd – dzieci wchodzą do obręczy,gazety

stają raz na jednej, raz na drugiej nodze.

  1. Zabawa przy piosence „Była sobie żabka mała” https://www.youtube.com/watch?v=_XMr80enW9A

Dzieci tańczą w rytm muzyki naśladując tekst piosenki wg. pomysłu dziecka.

  1. 8. Rozpoznawanie odgłosów żab i bocianów – reagowanie odpowiednim ruchem na usłyszany dźwięk (głos żaby – przysiad, głos bociana – stanie na jednej nodze).

https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

  1. Zabawa „Prawda – fałsz” – element metody Dennisona:

Bocian ma długi język.  X

Żaba ma cztery kończyny.

Bocian może fruwać

Żaba ma czerwone długie nogi.  X

Bocian lubi pływać.  X

Żaba umie fruwać.  X

Bocian jest czarny – wprowadzenie bociana czarnego (mieszka w podmokłych lasach, trudno go spotkać, bo jest bardzo płochliwy i unika ludzi, unika też bociana białego, bo ten prześladuje go, jest ptakiem niemym – nie klekoce)

  1. 10. Praca plastyczna -żaba

Będzie nam potrzebne :

– rolka od papieru toaletowego

-zielona farba

– kawałek wstążki czerwonej

-flamaster

– kartka, z której wycinamy nogi żaby

  1. Zachęcam do nauki piosenki Bocian i żaby (sł. i muz. M. Broda-Bajak)

https://www.youtube.com/watch?v=mPa7cp7t0aE

Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.

Co to? Co to? Bocian żabki woła!

Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.

A zielone żabki bały się go srodze, a zielone

żabki bały się go srodze.

Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.

Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały.

 

NASZE ŻABKI