GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 30 (05.05.20.r)

GRUPA CIEBŁOWICE, 04.05.2020, 19:53

5 maja Wtorek

Dzisiaj zapraszam do zapoznania z ciekawymi miejscami w Polsce i to będzie już ostatnie zajęcie z cyklu „Mój kraj, moja miejscowość”. Teraz trudno będzie podróżować po Polsce, ale na pewno macie zdjęcia ciekawych miejsc w naszym kraju, proszę przyślijcie nam:)

„Ciekawe miejsca w Polsce „ – zabawa dydaktyczna inspirowana wierszem Iwony Róży Salach „Wycieczka”.

  1. Zaczynamy od rytmicznej rozgrzewki w podskokach: kto lubi śpiewać, biegać, skakać, słuchać, tupać, klaskać, tańczyć, grać, bawić zapraszamy do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
  2. Zabawa słowna „Kim jesteśmy”. Dzieci uzupełniają zdanie „Jesteśmy Polakami, bo…”.
  3. Wysłuchanie wiersza – recytujemy dzieciom wiersz.

Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,

wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.

Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,

cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.

Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,

a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.

Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,  a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.

A gdy wszystko już zwiedzimy, to do domu powrócimy.

Posiedzimy chwilę w kątku  i zaczniemy od początku.

Pojedziemy na wycieczkę …

Dzieci starają się zapamiętać słowa i powtarzać razem z rodzicem.

  1. Zachęcam do obejrzenia filmików „Podróż po Polsce”

https://youtu.be/_neHlpNXZmY

  1. Zaproszenie dzieci w podróż po Polsce.
  2. a) podróż autobusem (dziecko jest kierowcą, trzymając kierownicę -obręcz wiezie siedzących za nim domowników, w dali słychać odgłosy ulicy, naśladujecie jadące samochody).

Dojeżdżamy na południe Polski

– wskazanie gór na mapie Polski

– czytanie globalne wyrazu GÓRY

– określenie jakim kolorem są oznaczone na mapie

– rozmowa na temat gór, ludzi tam żyjących, zwierząt,

– liczenie owiec na pastwisku i porównywanie ich liczby, owieczką może byc kredka, żeton, układamy zadania do wzoru” Na pastwisku były 3 czarne owce i jedna biała, ile owiec było razem, których było mniej, więcej itd.

b) podróż pociągiem( dzieci ustawione w pociąg, bawię się przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”. Pod koniec podróży dzieci słyszą melodię – hejnał. Wyjaśnienie dzieciom nazwy melodii, która je powitała)

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=gGA0l9PcN70 – hejnał

Przybycie do Krakowa

– wskazanie na mapie Krakowa

– czytanie globalne wyrazu KRAKÓW

– wyjaśnienie, że był on kiedyś stolicą Polski

– poznanie najważniejszych zabytków: Wawel-siedziba Królów, Smok Wawelski, Sukiennice, Lajkonik.

c) Jesteśmy w Warszawie. Budowanie domów z klocków, liczenie pięter, kto zbuduje wyższa budowlę.

d) W Toruniu. Segregowanie wyciętych z papieru pierników według kształtów. Wycinamy dziecko różnej wielkości kształty.

e) podczas dalszej podróży pociągiem dojeżdżamy na północ Polski

Jesteśmy nad Morzem Bałtyckim

– wskazanie morza na mapie

– odczytanie globalne wyrazu MORZE BAŁTYCKIE

– zabawa z chustą, obrus – robimy fale małe, duże, sztorm – chowanie się pod chustę, spacerujemy po plaży i zbieramy muszelki- ściągamy kapcie, podwijamy nogawki, w tle słychać szum morza, wpływające statki do portu –zaproszenie rodziców do zabawy

  1. Pomysł na pracę plastyczną, wypełniamy kontur mamy Polski według własnego pomysłu.

NASZE PRACE

Ciekawe miejsca które odwiedziły dzieci