GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 25 (27.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 26.04.2020, 19:30

27.04.2020 Poniedziałek

Witam wszystkich, w tym tygodniu i następnym poznajemy swoją miejscowość i swój  region. Zapoznamy się z położeniem swojej miejscowości i swojego regionu na mapie Polski; będziemy rozwijać mowę i spostrzegawczość wzrokową, poznamy zawody charakterystyczne dla miejscowości zamieszkania; rozwijać umiejętności ważenia, porównywanie masy różnych przedmiotów, nie zbraknie zadń dla Was i Waszych rodziców:) Przypomnimy sobie wiadomości dotyczące naszego kraju, symbole narodowe, ważne miejsca w Polsce.

Praca z kartami pracy:

– książka filetowa: 20 – 35

– książka czerwona: str.42-47

– wyprawka plastyczna: prace związane z tematem

Temat zajęcia: Dom – rozmowa inspirowana wierszem I. R. Salach Dom, połączona z rozwiązywaniem zagadek obrazkowych.

  1. Najpierw rozgrzewka https://wordwall.net/pl/resource/1062934/ćwiczenia-gimnastyczne-dla-przedszkolaków
  2. Zapoznanie z wierszem „Dom”

Wiele wiosek, wiele miast

rozrzuconych w Polsce jest

takich małych, takich wielkich

bardzo pięknych miejsc.

Czy mieszkanie masz w Warszawie

czy też domem twoim wioska

wszyscy o tym dobrze wiedzą

że to właśnie nasza Polska.

Każde dziecko bardzo kocha

zamieszkania swego miejsce

domy, sklepy, parki, szkoły

i ulice te najmniejsze.

Marzę, aby kraj swój poznać

od Bałtyku aż do Tatr

a gdy zwiedzę Polskę całą

to do domu wrócę rad.

  1. Wypowiedzi dzieci na temat wiersza:

– w jakim kraju mieszkamy?

– jak nazywa się nasza miejscowość? podzielcie jej nazwę na sylaby (Cie-bło-wi-ce)

– pokaz Ciebłowic na mapie w miarę możliwości

– czy mieszkamy na wsi czy w mieście?

– co ważnego znajduje się w naszej miejscowości? (poza przedszkolem:)

– który obrazek przedstawia wieś a który miasto?

– wymieniamy rzeczy charakterystyczne dla wsi i miasta (budynki, miejsca użyteczności publicznej, krajobraz)

  1. Zabawa ruchowa „ Odgłosy”

Dzieci biegają w rytm muzyki , na przerwę rozpoznają odgłosy z otoczenia

Odgłosy miasta i wsi bardzo różnią się od siebie – niemal bez problemu można odróżnić gwar ruchliwej ulicy miasta, od spokojnej drogi wiejskiej. Typowe odgłosy wsi to: odgłosy zwierząt domowych, hodowanych przez rolników i warkot maszyn rolniczych, jak traktory, kombajny i siewniki. W dużym mieście, nie sposób usłyszeć odgłosów zwierząt, czasem jedynie w oddali zaszczeka pies lub gołąb zagrucha. Odgłosy miasta to zgiełk ulic i gwar przechodniów szybko poruszających się po zatłoczonych chodnikach.

  1. Ćwiczenie twórcze – wypowiedzi dzieci na temat: co by było, gdyby…

– w naszej miejscowości uschły wszystkie rośliny?

– w środku wsi wylądował statek kosmiczny?

– z chmur padała gorąca czekolada?

6.Zabawa Kto tam mieszka? – uczymy dzieci adresu zamieszkania

7. Zabawa konstrukcyjna „Dom, blok, wieżowiec” – budujemy z klocków dowolną budowlę według pomysłu dziecka.

8. Dzielenie nazw miast na sylaby i wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski: Poznań, Warszawa, Gdańsk, Koszalin, Zakopane, Łódź, Szczecin, Kraków, Karpacz, Bytom, Chełm, Sopot, Jasło, Bydgoszcz, Lublin, Katowice.

9. Rozwiązywanie zadań matematycznych –układamy zadania, a dzieci symulują je za pomocą kółek

– Janek ma 3 widokówki (układają 3 kółka). Od mamy dostał jeszcze 4 (dokładają 4 kółka)

– Ile widokówek ma teraz Janek?

– Ania miała 5 widokówek. Od koleżanki dostała 2 widokówki. Ile widokówek ma teraz?                                                                                                                                -Gabrysia zbiera widokówki. 2 dostała od babci, 1 od Oli, a 4 od taty. Ile widokówek dostała Gabrysia?

10. W miarę możliwości, podczas spacerów robimy zdjęcia charakterystycznych miejsc naszej miejscowości i wysyłamy a później z nich zrobimy foto album.

Materiały do wykorzystania:

 

NASZ PLAC ZABAW