GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 23 (23.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 22.04.2020, 20:24

23.04.2020 Czwartek

– Dziś proponuje trochę gimnastyki:

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

1. Siad rozkroczny twarzą do siebie. Naprzemienne skłony i leżenie (przeciąganie partnera).

  1. Siad rozkroczny twarzą do siebie. Dziecko dotyka stopami stóp rodzica, unoszą nogi lekko w górę i „jadą na rowerze” : szybko – wolno.
  2. Siad tyłem. Dziecko wykonuje skłon do kolan, a rodzic delikatnie kładzie się na jego plecach- i zmiana.
  3. Siad skulny. Dziecko zwija się w kłębek, a rodzic usiłuje rozwiązać „paczkę”.
  4. Improwizacja ruchowa przy muzyce – waszej ulubionej. Swobodny taniec indywidualnie oraz w parach (według inwencji dzieci) w tempie wolnym oraz szybkim.
  5. Prowadzenie „ślepca”. Dziecko zamyka oczy i jest prowadzone przez rodzica po mieszkaniu w różnych kierunkach- i zmiana, teraz rodzic jest prowadzony przez dziecko.
  6. „Winda”. Dziecko i rodzic stoją, opierając się o siebie plecami. Trzymając się pod ręce, próbują najpierw usiąść, a następnie wstać.
  7. Pozycja stojąca. Dziecko stoi w rozkroku, rodzic przechodzi na czworakach pod „mostkiem”- pomiędzy nogami partnera; i zmiana- teraz rodzic próbuje przejść .
  8. Leżenie na plecach. Dziecko leżące jest turlane delikatnie przez rodzica na brzuch i znów na plecy.

 

– I ciąg dalszy naszych zajęć ekologicznych

Dziś Ekologia – modne słowo

Przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową

Jej przyjaciółmi się ogłaszamy

Od dziś przyrodzie przyrzekamy :

– NIE ŁAMIEMY DRZEW I KRZEWÓW

– NIE ŚMIECIMY I NIE HAŁASUJEMY W LESIE

– NIE DEPCZEMY TRAWNIKÓW

– NIE NISZCZYMY ROŚLIN

– NIE KRZYWDZIMY ZWIERZĄT

– NIE DOTYKAMY PTASICH GNIAZD , JAJ , PISKLĄT

– SEGREGUJEMY ŚMIECI,

– DBAMY O NASZE ROŚLINKI W DONICZKACH,

PRZYRZEKAMY !

Temat zajęcia: „My jesteśmy grzeczne dzieci i segregujemy śmieci”

  1. Powitanie – piosenką powitalną na melodię „Wlazł kotek na płotek…”

„Dzień dobry, dzień dobry! Jak się masz? Dziś nowa  zabawa czeka nas.

W gromadce wesoło płynie czas, zapraszam do koła także was”.

  1. Rozmowa z dziećmi o środowisku naturalnym i jego ochronie.

Zastanowienie się nad tym, co możemy zrobić, żeby poprawić stan środowiska naturalnego. Dzieci próbują odpowiedzieć na pytania:

– Co to są odpady i skąd się biorą?

– Czy możemy wyrzucać odpady gdziekolwiek?

– Na czym polega segregacja śmieci?

– Na jakie grupy segregujemy odpady ?

(nauczycielka pokazuje trzy pojemniki do segregacji odpadów: na  makulaturę – niebieski, plastik -żółty , szkło – zielony,) (wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego – szkło, papier, plastik).

  1.  Segregujemy odpady – zabawy matematyczne – ćwiczenia w segregowaniu.

Na dywanie nauczycielka rozsypuje odpadki z różnego materiału. Dzieci podzielone na trzy zespoły mają za zadanie posegregować śmieci do odpowiednich worków (zbiorów). Zwrócenie uwagi na to, że niektóre pozostałe odpady nie pasujące do worków, takie jak baterie, lekarstwa, zepsute urządzenia elektryczne trzeba specjalnie przetwarzać, bo są bardzo szkodliwe dla środowiska. Nauczycielka zachęca dzieci do segregowania odpadów razem z rodzicami w domu.

„Co możemy zrobić z tymi odpadami”?

Zapoznanie z symbolem recyklingu, który oznacza ponowne przetwarzanie odpadów Dzieci zgromadzone przed pojemnikami z odpadami. Ze zbierania i segregowania śmieci płyną liczne korzyści. Jaki może być dalszy los tych odpadów? Czy odpady możemy wykorzystywać ponownie? Z makulatury i starych szmat produkuje się papier. Dzięki temu nie musimy ścinać drzew, których drewno też używamy do produkcji papieru. Z plastikowych odpadów powstają tworzywa sztuczne oraz nowe opakowania plastikowe. Szkło przetapiają huty szkła. Służą do wyrobu nowych opakowań szklanych. Złom jest przetapiany w hutach na metale, z których produkuje się np. karoserie samochodów. Ze starych aluminiowych puszek powstają nowe.

  1. Podziękowania dla Wszystkich, którzy zrobili prace z odpadów, pomysły fantastyczne:)
  2.  Zabawa ruchowa z gazetą.

Dzieci swobodnie biegają po sali, kiedy usłyszą słowo – deszcz – wybierają gazetę i stukają palcami w gazetę, słowo – burza – chowają się pod gazetą i mocno się kulą , słowo kałuża – kładą gazetę i ją przeskakują, słowo – śnieg – robią kulki z gazety.

  1. Zabawa „Celuj do kosza”.

Dzieci celują papierowymi kulkami do ułożonego na środku kosza, a potem kule z papieru wkładają do worka niebieskiego przeznaczonego na makulaturę.

  1. Zadanie na dziś, rysujemy pojemniki na śmieci i obok nich rysujemy lub wycinamy z gazety odpowiednie przedmioty do segregacji: plastik, szkło, papier. Miłej pracy:)

 

NASZE PRACE