GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 21 (21.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 20.04.2020, 20:04

21.04.2020 Wtorek

W tym tygodniu omawiamy temat „Chronimy przyrodę” a ponieważ 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi, przygotuję dla Was quiz przyrodniczy, żebyście sobie przypomnieli i z pomocą rodziców pomogli przetrwać naszej planecie:)

Prace z kartami pracy na ten tydzień:

książka fioletowa str. 10-19

książka czerwona str. 37-41

 

Dbamy o nasza Planeta – temat zajęcia

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „ Przyjaciele przyrody”. Swobodne rozmowy na temat: co robią przyjaciele przyrody?

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

Torba foliowa szczerzy zębiska.

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!

– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka,

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo,

a gdy widzimy sarenkę w lesie,

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

  1. Pytania do wiersza:

– Czy dzieci z przedszkola wiedzą, że o Ziemię należy dbać? Dlaczego? Do czego zachęca wiersz? Co ma się stać tym, co nie dbają o przyrodę?

3. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem odgłosów przyrody – zdrowa i chora planeta. Dzieci poruszają się po sali i słuchają dźwięków przyrody odtwarzanej z płyty (szum wody, wiatru, śpiew ptaków itp.). Jest im przyjemnie i wyrażają to mimiką i ruchem (DRAMA). Gdy muzyka cichnie i usłyszą uderzenie talerzy – zaczynają zachowywać się jak chora planeta.

https://www.youtube.com/results?search_query=odg%C5%82osy+natury

Zastosowanie metody dramy ma na celu ośmielić i rozweselić dzieci.

  1. Nauka refrenu piosenki „Moja Planeta” Majki Jeżowskiej

SOS to Ziemia woła ludzi,

Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

SOS – ratujmy siebie sami

SOS – do siebie wysyłamy

https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4

zachęcam do śpiewania i wysyłania nagrań:)

  1. Koleżanko i kolego

Ekologia na całego!

Chrońmy naszą planetę Ziemię.

a to rady dla Was, jak ktoś jeszcze nie wie!

Odczytanie dziecku haseł, dotyczących tematu Chrońmy naszą planetę! Musimy:

– segregować śmieci

– oszczędzać wodę

– nie palić odpadów w piecach

– nie wylewać ścieków do rzek

– gdy sprzyjają warunki atmosferyczne możemy wybrać rower zamiast auta

-ograniczyć używanie dezodorantów itp. (bo niszczą warstwę ozonową)

– zużyte baterie, żarówki, i sprzęty elektryczne oddać do sklepów które niszczą te sprzęty w bezpieczny sposób

– nie śmiecić

– nie wypalać traw

-używać ekologicznych torby na zakupy (ograniczyć używanie foliowych torb)

-oszczędzać wodę

  1. Rysujemy dowolną techniką „Naszą Planetę”, o którą dbamy i na której żyje nam się dobrze lub wymyślamy pomysły, co zrobić aby tak było. Pomysły zapisujemy na kartce i przesyłam, jak zdjęcia prac.

 

TAK PRACUJEMY