GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 17 (15.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 14.04.2020, 20:45

Środa, 15.04.2020

Powitajcie się dzisiaj z Rodzicami lub z rodzeństwem masażykiem :)

Żeby było nam wesoło, masujemy swoje czoło.

Raz, dwa i raz, dwa, każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa. Ładny język każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj: la la la la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Możecie nauczyć się wierszyka na pamięć i powtarzać masażyk kilkakrotnie w ciągu dnia.

Nadeszła pora na poranną gimnastykę. Spróbujcie wykonać ćwiczenia tak, jak PIPI wink

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

W dniu dzisiejszym proponujemy zabawy z piosenkę link w zakładce rytmika, tytuł piosenki „Dziwne rozmowy”

Spróbujmy się jej nauczyć – naprawdę „wpada w ucho”

– Odpowiedzcie na pytania nawiązujące do treści piosenki…

– Kto mieszka w chlewiku?  Jak się odzywa świnka? Kto siedzi na drzewie i w jakim jest humorze? Jaki głos wydaje wrona? Kto siedzi pod budą? Ilei było szczeniaczków? Jaki głos wydają pieski?

– Pokażcie sposób poruszania się tych zwierząt i naśladujcie odgłosy jakie wydają.

„Dziwne rozmowy”  słowa: A. Aleksandrowicz, muzyka: W. Zaliwski

1.W chlewiku mieszka świnka

Co trąca ryjkiem drzwi,

Gdy niosę jej jedzenie

To ona kwi, kwi, kwi.

 

  1. Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej dzień dobry

A ona kwa, kwa, kwa.

 

  1. Przed budą trzy szczeniaczki

Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski

A one hau, hau, hau.

 

  1. Na drzewie siedzi wrona

Od rana trochę zła

Gdy pytam jak się miewa

To ona kra, kra, kra.

 

  1. W kurniku są kokoszki

Co jajek maja sto

Ja mówię im dzień dobry słowa:

A one ko, ko, ko

 

 

– „Jestem mały Maciek – zwierzątek przyjaciel” – zabawa naśladowcza.

Rodzic siedzi naprzeciwko dziecka (dzieci) i mówi słowa wiersza:

Jestem mały Maciek – zwierzątek przyjaciel,

Chcę zaprosić do koła zwierzątko, które woła:…(wydaje odgłos zwierzęcia)

Dziecko odgaduje, jakie zwierzę wydaje taki odgłos. Następuje zamiana ról; dziecko mówi (na początku razem z rodzicem) słowa wierszyka, a następnie wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Rodzic odgaduje.

– Do końca tygodnia czekamy na zdjęcia Waszych zwierząt gospodarskich, już pierwsze zdjęcia mamy:)

– Ostatnie zadanie… karty pracy do wydruku, lub zrobione na ekranie komputera.

 

Miłego dnia i do zobaczenia jutro:)

RELACJA Z DNIA DZISIEJSZEGO

 

KOTKI ZUZI I MARCELINKI