GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 14 (09.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 08.04.2020, 20:44

Czwartek 09.04.2020

Witam serdecznie, dziś tematem zajęcia będzie Wielkanocny Koszyczek, który każdy z Was będzie przygotowywał.

Cele:

– kultywowanie tradycji „przygotowanie koszyka do poświęcenia”

– wzbogacanie wiedzy odnoście Świąt Wielkanocnych

– kształtowanie wartości estetycznych, podczas układania produktów w koszyku

– wdrażanie i zachęcanie do wypowiadania swoich pomysłów

– rozwijanie właściwej reakcji na zmieniające się dźwięki

Przebieg zajęcia:

  1. Powitanka na dzień dobry.

Witam Cię (imię) jak się masz? Kornelko, Zuzanko, Emilko, Marcelinko, Kasiu, Piotrusiu, Dawidku, Emilku, Filipku, Marcelku, Julku, Franku, Igorku, Maksiu, Jasiu, Szymonku, Dawidku, Zuzanko……Cieszę się, że jesteście z nami.

  1. Wysłuchanie wiersza „Wielkanoc” ilustrowany obrazkami.

Wielkanocny baranek zamieszkał w koszyku, kolorowych jajek jest też w nim bez liku. I smaczna szyneczka gotowa do święcenia, jeden drugiemu składa dziś życzenia. Wielkanocne święta, o nich każdy pamięta.

Serce się raduje, uśmiech dziś króluje. Dzwonimy do bliskich, kartki wysyłamy, choć mieszkają daleko, to o nich pamiętamy.

Do wspólnego śniadania z rodziną siadamy, to co przygotowane z koszyczka zjadamy.

Poniedziałek Wielkanocny to świąt drugi dzień, wszystkie dzieci już czekają, by móc wodą polać się. Bo to przecież śmigus-dyngus – dużo wody trzeba. Oby tylko nas nie skropił, jakiś deszczyk z nieba.

Wszystkim dużym i tym małym składamy życzenia, zdrowia, szczęścia i radości, niech Wam uśmiech w sercach gości. Niech Wam jajeczko dobrze smakuje, a bogaty zajączek prezentami obdaruje. Wesołych Świąt!

  1. Rozmowa na temat wiersza:

– Co może znajdować się w koszyku?

– Komu składamy życzenia z okazji świąt?

– Dlaczego dzieci czekają na poniedziałek wielkanocny?

– Czego możemy sobie życzyć.

– Układamy wspólnie z bliską osobą życzenia świąteczne i wysyłamy :)

  1. Mój koszyk wielkanocny – rysujemy kredkami, mazakami, malujemy farbami swój koszyk wielkanocny.

– Czy w waszym koszyku też są te same produkty?

– A może inne? Może jest ich mniej lub więcej

5. Zabawa ruchowa „Mama kwoka i kurczątka”

Gdy słyszymy muzykę, wtedy świeci słonko, kurczaki wychodzą na podwórko, grzebią nóżką w trawce, szukają ziarenek (dzieci ruchem naśladują kurczaczki). Gdy dźwięk się zmieni i wszyscy będą słyszeć jak patyki o siebie uderzają wtedy zachodzi słonki i zaczyna się burza. Kurczaczki szybciutko, chowają się pod skrzydła mamy kwoki.

6. Przedszkolaki robią koszyk wielkanocny.

Po wykonaniu i udekorowaniu koszyków prosimy o fotograficzną relację.

PRACE PRZEDSZKOLAKÓW