GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 20 (20.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 19.04.2020, 18:48

20.04.2020 poniedziałek

Dzisiaj omówimy sobie temat zaległy „Wiosenne prace na wsi”, będziemy rozwijać mowę, poznawać narzędzia ogrodnicze potrzebne na wsi i ich zastosowanie i rozwijać  sprawność fizyczną

 

  1. Zabawy dowolne w swoich domowych kącikach zabaw według pomysłu dzieci. Porządkowanie miejsca zabawy.
  2. Układanie puzzli https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122403-farma-na-wsi
  3. Ćwiczeń porannych „Pracowity dzień rolnika”- dziecko naśladuje wszystkie wymieniane czynności, jakie wykonuje rolnik na roli np. sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek, zbieranie owoców, koszenie zboża.

„Wyrabianie ciasta”- dziecko siedzi na krzesełku na bosaka, a przed nim na podłodze leży  szarfa/ręcznik. Dziecko wyobraża sobie , że szarfa/ręcznik to ciasto i za pomocą bosych stóp ugniatają ją , wałkują itp.

  1. Wprowadzenie do zajęcia „O czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu ?”

Rodzic mówi słowa ( rakiety, okno, lalki, nuty, igloo, kot) a dziecko dzieli wyraz na sylaby i głoski. Dziecko zapisuje na kartce pierwsze głoski z usłyszanych wyrazów i te głoski będą rozwiązaniem naszego tematu. ROLNIK

  1. Słuchanie wiersza: „Na podwórku” sł. Ewa Stadtmuller Na podwórku zamieszanie,

Każdy czeka na śniadanie,

Głodny kot na płot się drapie,

a gospodarz smacznie chrapie.Gospodarzu, wstawać pora,

Karmić kury i indora,

Nieść do stajni sianko świeże,

A nie w łóżku sobie leżeć!Pieje kogut kukuryku!

Nie ma ziarna dziś w kurniku!

Krowa muczy, kwiczy prosię:

Ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.Gospodarzu, wstawać pora,

Karmić kury i indora,

Nieść do stajni sianko świeże,

A nie w łóżku sobie leżeć!Gdy gospodarz to usłyszał,

Krzyknął: spokój, krzyknął: cisza,

Fantastyczny sen dziś miałem,

Więc przerywać do nie chciałem.Gospodarzu, wstawać pora,

Karmić kury i indora,

Nieść do stajni sianko świeże,

A nie w łóżku sobie leżeć!

 

 

  1. Rozmowa dotycząca treści utworu:

– O kim był ten wiersz?

– Co robił gospodarz, a co powinien robić?

– Jakie zwierzęta budziły gospodarza?

– Jakie inne prace wykonuje rolnik?

  1. Praca rolnika”- zabawa naśladowcza. Rodzic czyta historyjkę, natomiast dziecko naśladuje wszystkie wskazane czynności lub zwierzęta występujące w opowiadaniu.„Praca rolnika” Emilia Raczek

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko. Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

  1. „Praca rolnika” – film edukacyjny dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=nhBm9se9M4o
  2. „Co robi rolnik?”- zabawa słownikowa. Dzieci dopowiadają możliwe zakończenie zdań:

Rolnik od rana …..

Rolnik dba o….

Praca rolnika jest…..

  1. Zabawa matematyczna. Rodzice przygotowują liczmany ( klocki, patyczki) dla dziecka. Dzieci mają za zadanie ułożyć na kartce odpowiednią liczbę liczmanów i podpisać zadanie za pomocą cyfr i znaków.

1)W zagrodzie są: 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

2)W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku?

3)Koło domu chodzą: 2 czarne koty, 2 rude koty, 3 koty w prążki i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?

4) W oborze są: 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?

5) Na podwórku stoi : 1 traktor, 4 przyczepy, 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?

  1. Zabawa przy piosence „Rolnik sam w dolinie”, napewno rodzice znają i chętnie się z Wami pobawią;) www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

Tekst piosenki

Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Dziecko bierze nianie, dziecko bierze nianie,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Niania bierze pieska, niania bierze pieska,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Piesek bierze kotka, piesek bierze kotka,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest.

Myszka bierze ser, myszka bierze ser,

hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

Ser zostaje sam, ser zostaje sam,hej tak tu mija dzień razem raźniej jest

  1. Praca przy stoliku, uzupełniamy zadania w książce, kto jeszcze nie zrobił lub „Traktor” z rolki po papierze toaletowy, lub ręczniku, można wykorzystać pomysły poniżej:

Do jutra:)

NASZE PIĘKNE PRACE