GRUPA CIEBŁOWICE zajęcia 16 (14.04.20.r.)

GRUPA CIEBŁOWICE, 14.04.2020, 10:40

Wtorek, 14.04.2020

 

Witam wszystkich po świętach i ma nadzieje, że były dla Was słoneczne, radosne i upłynęły w miłej atmosferze mimo niekoniecznie sprzyjających warunkach. Na razie do 26 kwietnia pracujemy jeszcze w ten sposób, czyli zdalnie.

Temat tygodnia to zwierzeta gospodarskie i życie na wsi.

Pracujemy z kartami pracy:

karty pracy cz. 3 fioletowa powinna być skończona

karty pracy cz. 4, s. 3-9 (5,6 latki)

strona 33-36 ksiązka czerwona (4latki)

Cele główne to:Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi; usprawnianie aparatu artykulacyjnego; rozwijanie umiejętności czytania; utrwalanie zasad zachowania obowiązujących podczas oglądania przedstawienia.

Przebieg:

  1. Powitanie – zabawa integracyjna „Imiona”- dzieci w kole wypowiadają swoje imię w różny sposób, np. wykonując różne czynności (klaskanie, tupanie, posyłanie całusków).
  2. Zabawa tropiąca „Tajemniczy list”- odczytanie listu przez osobę dorosłą.

Drogie dzieci!

Dzień dobry. Pisze ten list do Was Krasnal Hałabała.

Często zaglądam do waszego przedszkola, obserwuję zajęcia, w których uczestniczycie. Ostatnio usłyszałem, że będzieci rozmawiać o zwierzątkach z wiejskiego podwórka, to bardzo ciekawy temat. Chcę, żebyście wiedzieli, że moimi przyjaciółmi są nie tylko zwierzątka leśne, ale także te z wiejskiego podwórka,  dlatego też przygotowałem dla Was zagadki i ciekawe zadania do wykonania. A jak już wszystko wykonacie to czeka na was niespodzianka. Na początek posłuchajcie opowiadania. Życzę wam miłej zabawy.

Krasnal Hałabała

 

  1. Słuchanie opowiadania pt. „Uciekinier” z wykorzystaniem ilustracji.

W wiejskiej szopie, pełnej worków śpi brązoworuda  Aza ze swoimi szczeniaczkami. Zwierzątka biegały dziś po łące i są bardzo zmęczone. Nie słyszą. że mały Pikuś korzysta z nieuwagi mamy i wymyka się na podwórko. Pikuś jest bardzo zadowolony, tyle tu gwaru i tak wesoło !Kolorowe kury, kaczki, indyki, gęsi, a każda  kwacze, gęga lub pieje!.

Witajcie – woła Pikuś- Pobawimy się razem ?- Próbuje ścigać się z kurami, ale one uciekają w popłochu, wykrzykując na całe gardło. Więc może kaczki zechcą się przyłączyć? Ale one kwaczą  oburzone : Zostaw nas w spokoju, nie chcemy tu takich gości!. Pikuś dogania gąski i woła zadowolony: – Złapałem was, wygrana!- i nagle przysiada ze strachu. – To boli, uważaj- piszczy i patrzy ze zdziwieniem na wielkiego białego ptaka, który uszczypnął go dziobem – Kto ci pozwolił robić tyle zamieszania – syczy groźnie gęś. Nasze podwórko to nie  miejsce dla niesfornych szczeniaków. Od strony studni nadchodzą  indyki, gulgoczą bardzo groźnie. Czy one też szczypią tak boleśnie? Pikuś chciałby schronić się w szopie, ale wokół  niego jest tak głośno: gdakanie gęganie i gulgoty. Na szczęście mama usłyszała te hałasy i staje w drzwiach szopy. Szczeka przyzywając synka, a wokół robi się cicho.-  Ja tylko chciałem się pobawić, nie wiedziałem, że te ptaki będą takie złe. Aza uspokaja synka :- Nikt tu nie jest zły. Po prostu wystraszyłeś kaczki , kury , gęsi i indyki. Pikuś cieszy się, że mama nie krzyczy. Tak bardzo lubi wtulić się w znajome, ciepłe futro i odpocząć. „Tu jest ciepło i bezpiecznie”- stwierdza zasypiając.

  1. Rozmowa na podstawie opowiadania:

– Co zrobił  Pikuś?

– Z kim chciał bawić się piesek?

– Co robiły kury, kaczki ,gęsi i indyki, gdy Pikuś chciał się z nimi bawić?

– Kto usłyszał hałasy dochodzące z podwórka?

– Dlaczego kaczki, kury, gęsi i indyki nie chciały bawić się z Pikusiem?

– Jak skończyła się  przygoda Pikusia?

– Czy Pikuś  dobrze postąpił?

– Co on źle zrobił?

– Co mogło mu się stać?

– A, czy wy też  odchodzicie  się od swoich rodziców, gdy gdzieś idziecie?

– Dlaczego nie można się  oddalać  się od swoich rodziców?

 

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pieski do budy”.

 

Dzieci-pieski poruszają się  na czworakach w różnych kierunkach, omijając przeszkody-budy. Na hasło Pieski do budy – jak najszybciej muszą usiąść w najbliższej  budzie.

 

  1. Zadania wyznaczone przez Krasnala Hałabałę do wykonania:

Składanie obrazków przedstawiających kota, kurę, psa, indyka, konia z kilku elementów w całość (poszukujemy w domu puzzli takich zwierzątek). Odgadywanie zagadek dotyczących zwierząt z wiejskiego podwórka:

 

– Dobre ma zwyczaje – ludziom mleko daje? (krowa)

 

– Tak cichutko chodzi, że go nikt  nie słyszy

i dlatego bardzo boją  się go myszy… (kot)

 

– Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń.

Bo to jest po prostu… (koń).

 

– Chodzi po podwórku

i grzebie łapami.

Jest to ptak domowy,

Nazwijcie go sami…. (kura)

 

– Mieszka w chlewiku

tłuścioszka znana.

Robi: chrum, chrum

Od samego rana… (świnka)

 

  1. Kolorujemy rysunek wg. wzoru, lub samemu próbujemy rysować wiejskie podwórko z figur geometrycznych.

NASZE PRACE