DODATKOWE AKTYWNOŚCI DLA DZIECI

Aktualności, 29.03.2020, 20:01

Propozycje dodatkowych aktywności dla naszych  przedszkolaków 27.04-30.04.2020

 

I propozycja

„Masaż wodny”

Dziecko rysują palcem na plecach siedzącego przed nimi brata,siostry lub rodzica

: kropki, kreski i linie, stukają opuszkami palców itp. Na koniec naśladują

strząsanie wody z rąk i powtarzają rymowankę: Oszczędzając wodę, dbamy o przyrodę!

 

 

II propozycja

 

Przedszkolaki zachęcamy  rodziców do przeczytania wam wiersza Iwony Róży Salach  i odpowiedzi na kilka krótkich pytań.

 

„Ogrodnicy”

Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

− Dokąd idą dzieci?

− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?

− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?

 

III propozycja

 

Przedszkolaki zachęcamy was do zrobienia masy solnej i wykorzystania jej w kreatywny sposób.

 

Masa solna

 

Przepis jest banalnie prosty… i to jest cudowne w przygotowaniu masy solnej. Składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.:

– 1 szklanka mąki

– 1 szklanka soli

– ok. 0,5 szklanki wody

Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).

 

IV propozycja

 

Dzieciaki zaproście do zabawy domowników jest to zabawa ruchowa :

 

„Spacer po lesie z rodzicami”

Julka wybrała się z rodzicami do lasu (dobieramy się w trójkami, jedna osoba w środku idzie w przysiadzie, pozostałą dwójka je prowadzi, potem zamiana). W lesie otoczyło ich wspaniałe ,rześkie powietrze (wciągamy głęboko powietrze nosem, wypuszczamy ustami). Julka zaczęła zbierać opadłe szyszki ( wykonujemy skłon i wyprost), dotykała ,podskakując , szyszek na drzewach ( podskakujemy do góry, jakbyśmy chcieli czegoś dotknąć). Potem zmęczona usiadła na pniu drzewa i słuchała odgłosów lasu ( siadamy skrzyżnie, zamykamy oczy i wsłuchujemy się w dochodzące odgłosy). Gdy rodzice nazbierali pełen koszyk grzybów , wspólnie powrócili do domu9 tak jak na początku idziemy trójkami.

 

Propozycje dodatkowych aktywności dla naszych  przedszkolaków

20.04-24.04.2020

 

I propozycja

Przedszkolaki na początek tygodnia zestaw ćwiczeń ruchowych po weekendzie.

 

  1. Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.

  1. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych
    w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
  2. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte
    w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.
  3. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu wszyscy poruszają się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
  4. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.
  5. W staniu, rulonik trzymany za końce z przodu – przełożyć nogę przez rulonik, wytrzymać stanie jednonóż wykonując dowolne ruchy wzniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejść do pozycji wyjściowej (ćwiczenie wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę).
  6. W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz.
    kulki.

 

 

II propozycja

Przedszkolaki do zabawy zaproście rodzeństwo lub jednego z rodziców. Siadamy w siadzie skrzyżnym i  i rysujemy na plecach brata, siostry lub rodzica:

Dzieci:

  1. 1. W zgodzie z przyrodą rysują powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka

pleców,

żyją wszystkie dzieci. uderzają delikatnie pięściami w różne części pleców,

Kochają jasne słonko, delikatnie uderzają palcami lewej ręki i prawej ręki,

dotykając pleców opuszkami palców,

które na niebie świeci. wykonują koliste ruchy całą dłonią,

  1. Nie łamią gałęzi, delikatnie uderzają bokiem dłoni w różne części

pleców,

dbają o rośliny, rysują kwiatek,

podczas wycieczek do lasu delikatnie uderzają rozwartymi dłońmi od dołu

pleców do góry,

nie płoszą zwierzyny. przesuwają rozwarte dłonie od góry pleców w dół,

  1. Często też dorosłym kładą dłonie na środku pleców i delikatnie naciskają,

dobry przykład dają –

w wyznaczonych miejscach uciskają delikatnie ramiona.

śmieci zostawiają.

 

 

III propozycja

 

Przedszkolaki zachęcamy was do zrobienia hiacynta: Ten piękny kwiat można zrobić na wiele sposobów- u nas został wykonany z kółek wyciętych dziurkaczem ozdobnym, ale możecie również sami wyciąć kółka jeśli nie osiadacie dziurkacza .

Materiały i przybory:

 

  1. Z zielonego papieru wycinamy łodyżkę oraz liście hiacynta. Naklejamy na tło.

2. Ze skrawków papieru w różnych odcieniach fioletu i różu wycinamy kółka przy pomocy dziurkacza. Każde kółko przecinamy na pół.

3. Naklejamy kółeczka na kształt główki hiacynta.

Z tym zadaniem poradzi sobie każdy przedszkolak. Będzie AM miło jak się pochwalicie swoimi pracami.

 

IV propozycja

Zabawa „Czarodziejski worek”

Worek, pognieciona kartka, pudełko tekturowe, torebka po cukrze, pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie, puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek.

 

Rodzic  prosi  dziecko o wyjęcie z worka jednego przedmiotu i odgadnięcie, co to

jest. Dziecko wkłada rękę do worka i zgaduje, po czym kładzie na stoliku

wyjęte przedmioty: gazetę, plastikowy kubek, puszkę, słoik. Rodzic  pyta, z jakiego materiału są wykonane poszczególne przedmioty.

 

Przy okazji zabawy :Czarodziejski worek” możemy również pobawić się w segregowanie odpadów. Potrzebne nam będą:

 

3 kartki A3 w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim i wszystkie przedmioty wykorzystane w poprzedniej zabawie:

Dziecko oglądają zgromadzone odpady. Informuje dziecko, że z odpadów, jeśli są posegregowane, wykonuje się inne, nowe przedmioty. Wyjaśnia pojęcie recykling. Następnie zachęca dzieci do posegregowania odpadów. Układa na środku kartki w kolorach: niebieskim, żółtym, zielonym. Dzieci wymieniają nazwy przedmiotów i z pomocą rodzica  kładą je na odpowiednich kartonach – segregują odpady. Przykłady:

−− papier – kartka w kolorze niebieskim (pognieciona kartka, pudełko tekturowe, papierowa

torebka po cukrze),

−− plastik – kartka w kolorze żółtym (puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek),

−− szkło – kartka w kolorze zielonym (pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie).

Dzieci przeliczają poszczególne odpady. Mówią, których jest najwięcej, a których tyle samo.

 

 

V propozycja

 

Na koniec tygodnia mamy dla was piosenkę o segregacji śmieci pt.”Śmieci”

 

Propozycje dodatkowych aktywności dla naszych  przedszkolaków.

14.04-17.04.2020

I propozycja

Zapraszamy do rozwiązania kilku zagadek o zwierzętach wiejskich:

1.Na śniadanie owies je,

czasem rżeniem wita cię. (koń)

 

2.Ma ryjek różowy

i małe kopytka.

Wszystko ładnie zjada

ze swego korytka. (świnia)

 

3.Ptak domowy,

jajka znosi

i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)

 

4.Je trawę na łące,

czasem łaty ma.

A gdy rolnik ją wydoi,

to mu mleko da. (krowa)

 

5.Kiedy idzie polną ścieżką,

kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

 

II propozycja

Zabawa ruchowa:

W wiejskiej zagrodzie”

– Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju i  naśladowanie głosów ptactwa domowego:

•  indyki -gul,gul,gul
•  kogut -kukuryku

-Zatrzymujemy się i machamy skrzydłami- wykonywanie rychów rękami.

– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

Kogut wskoczył na płot- wykonywanie poskoków obunóż.

Gospodarz sypie ziarno– skłony w przód .

– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczamy się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.

– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżeniana na prawym boku na leżenie na lewym boku.

– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach,

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

III propozycja

Przedszkolaki ,a teraz liczymy na waszą kratywność  każdy niech sam narysuje jak umie jakieś zwierzątko mieszkające na wsi.Możecie to zrobić kredkami,farbami,wykleić papierem kolorowym.

 

IV propozycja

  Przedszkolaki a to dla was bajka o:„Krowie Meli”:

Na skraju małej wsi, za domem pani Wiesi, było pastwisko. Każdego dnia okoliczni gospodarze prowadzili w tę okolicę swoje krowy. Łaciate zwierzęta godzinami leniuchowały na zielonej trawie, machając radośnie ogonami. Krowa Mela była najmłodsza w stadzie. Czasem oddalała się od innych krów i zwiedzała okolicę. Starsze krowy przestrzegały ją przed takimi wyprawami. Mela lubiła spacerować wzdłuż rzeki, obserwując pływające w wodzie ryby. Zdarzało się, że godzinami stała pod ogrodzeniem szkoły, podziwiając bawiące się dzieci. Często też podśpiewywała sobie pod nosem:

Tak bym chciała w piłkę grać.
Muuu, muuu, muuu.
Lecz za płotem muszę stać.
Muuu, muuu, muuu.

Bo krowa Mela, kiedy nikt nie patrzył, trenowała grę w piłkę nożną. Takie okazje zdarzały się, gdy dzieci wracały do szkolnych ławek, a piłka samotnie leżała na boisku, czekając na dzwonek zwiastujący kolejną przerwę. Podczas jednego z samotnych treningów do Meli dołączył byczek Czesław. Zwierzęta biegały radośnie po boisku, podając sobie łaciatą jak Mela piłkę. Nie zauważyły, że z ławeczki przypatruje im się zdumiony trener szkolnej drużyny. Gdy wybrzmiał dzwonek, kończący lekcję zwierzęta porzuciły piłkę i szybkim krokiem opuściły boisko szkolne. Trener bacznie przyglądał się krowie i byczkowi, stojącym tuż za ogrodzeniem. Kiedy wreszcie zorientowali się, że ktoś ich obserwuje, na ucieczkę było już za późno. Pan trener nie miał jednak złych zamiarów. Pogratulował im i zaproponował, żeby zaprezentowali swoje umiejętności na najbliższym szkolnym meczu. Nie mogli wziąć w nim udziału jako zawodnicy, ale trener zaproponował im specjalny pokaz przed meczem. Zwierzęta bez namysłu zgodziły się na propozycję trenera. Gdy nadeszła sobota, dzień zawodów, zwierzęta dyskretnie ulotniły się z pastwiska i udały się na boisko. Trybuny boiska wypełnione były krzyczącymi wesoło dziećmi, słońce rozświetlało zieloną murawę. Wraz z pierwszym gwizdkiem Mela i Czesław zostali wprowadzeni na środek boiska przez trenera. Krzyki na trybunach ucichły, zaś oczy kibiców zwrócone były w stronę zwierząt, które w mgnieniu oka wprowadziły piłkę w ruch.  Krowa Mela strzelała popisowo  bramki, a byczek Czesław imponował swoją grą jako bramkarz. To było niesamowite widowisko. Owacjom nie było końca. Na murawę wbiegli zawodnicy, którzy dołączyli do zwierząt i wspólnie z nimi zagrali wspaniały mecz. Zawodnikami dnia zostali: Mela i Czesław. Po meczu wszyscy podchodzili i gratulowali zwierzętom talentu piłkarskiego. Mela i Czesław zostali poproszeni o występy podczas kolejnych meczów. To był wspaniały dzień pełen wrażeń. Krówka i byczek byli przeszczęśliwi i bardzo, bardzo zmęczeni. Wieczorem, jak gdyby nigdy nic, wrócili spokojnie na pastwisko. Mela szybko zasnęła i uśmiechała się wyraźnie przez sen. A inne krowy przyglądały jej się bardzo zdziwione. Mela z Czesławem postanowili, że ich piłkarskie hobby zostanie ich słodką tajemnicą, zaś każde sobotnie popołudnie spędzali na szkolnym boisku, trenując ze szkolną drużyną.

 

 

Propozycje dodatkowych aktywności dla naszych  przedszkolaków.

06.04-10.04.2020

I propozycja

Ponieważ  zbliżają się Święta Wielkanocne zachęcamy was do rozwiązania kilku zagadek:

1.Oby dzięki ludzkiej pracy

i opiece nieba

nigdy na twym stole

nie zabrakło… (chleba)

 

2.Azorek radośnie

przy koszyczku hasa,

lecz nic z tego nie będzie.

Nie dla psa… (kiełbasa)

 

3.W cebulowych łupinkach

lub w farbkach kąpane,

w prześliczne desenie

ręcznie malowane. (jajka)

 

 

4.Może być z cukru,

z gipsu lub z ciasta,

lecz najważniejszy jest

i basta!!! (baranek)

 

                               

5.Sypka jak piasek,

jak śnieżek biała,

smaku dodaje

już szczypta mała. (sól)

 

6.Skromne listeczki,

ciemnozielone,

ale bez niego

co to za święcone. (bukszpan)

 

II propozycja

 Zachęcamy do zabawy całą rodzinę.

„Szukanie jajek”

Ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.

Dla większej ilości dzieci, można przygotować po jednym jajku do znalezienia. Również słoik z zagadkami może w tym pomóc np. Tego jajka szuka dziewczynka, która ma długie włosy i jej imię zaczyna się na DJej jajko jest schowane w miejscu, gdzie zazwyczaj da się zobaczyć dużo kurtek (w szafie).

 

A tu poniżej wierszyk z pokazywaniem:

„Trzy baziowe koty”

Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą, (prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)

Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną do góry)
trzy baziowe koty(dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)

 

III propozycja

 

          W załączeniu przesyłamy wam rysunek baranka i kurczaczka który możecie wykonać dowolną  techniką, nie musicie drukować możecie sami narysować sylwetki zwierzątek.

Możecie użyć farb, kredek, wykleić wełną ,zrobić wydzierankę.  Miłej zabawy.

baranek

kurczaczek

 

IV propozycja

Mamy dla was propozycje wiersza o Wielkanocy. Bedzie nam miło jak się go nauczycie.

,,Już Wielkanoc”

 

Święta, Święta Wielkanocne

Jak wesoło, jak radośnie.

 

Już słoneczko mocno grzeje

Miły wiatr wokoło wieje.

 

Rośnie trawa na trawniku

Żółty żonkil w wazoniku.

 

Na podwórku słychać dzieci

Ach, jak dobrze, że już kwiecień.

 

A w koszyczku, na święcone

Jajka równo ułożone.

 

Śliczne, pięknie malowane

Różne wzory wymyślone.

 

Jest baranek z chorągiewką

Żółty kurczaczek ze wstążeczką.

 

I barwinek jest zielony

W świeże kwiatki ustrojony.

 

 V propozycja

 

Moi drodzy w załączeniu przesyłamy wam piosenkę o zbliżających się Świętach Wielkanocnych. Poniżej jest tekst. Bawcie się dobrze podczas śpiewania.

Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem”

 

I Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg

Będzie nam miło jeśli pochwalicie się swoimi pracami na zdjęciu, oraz piosenką lub wierszykiem na krótkim filmiku.

Wesoły Świat przedszkolaki dla Was i waszych rodzin. Pozdrawiamy.

 

NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA DLA RODZICÓW I DZIECI

A o to nasze propozycje na kolejny tydzień 30.03 -03.04.2020r

 

I propozycja:

Ponieważ wszyscy teraz sporządzamy dużo czasu w domu zachęcamy was do gimnastyki zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo.

 

1.”Gimnastyka”

 

„Gimnastyka, dobra sprawa.

Dla nas wszystkich  to zabawa.

Ręce w górę, w przód i w bok.

Skłon do przodu w górę skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty.

Kolana, pięty, kolana, pięty.

Głowa, ramiona, kolana, piety,

Oczy, uszy, usta, nos.”

 

Ćwiczenie 1– maszerujemy po pokoju na hasło „hop”- wyskok w górę, na hasło „bęc”- przysiad. Ćwiczeni powtarzamy 3- 4 razy.

 

Ćwiczenie 2– „Drzewa i wiatr”- ćwiczenie tułowia

.Stoimy, ręce wyciągnięte w górę, „Wiatr kołyszę drzewami”- wykonujemy skłony w bok, lekkie  skręty tułowia. Ćwiczenie powtarzamy 3-4 razy.

 

Ćwiczenie 3– „Wysepki” zabawa z elementami równowagi .Na dywanie układamy kawałki gazety lub kartonu  to będą „kamienie wystające z rzeki”. Dziecko przechodzi na drugi brzeg po kamień. Starając się nie stanąć poza kamieniem.

 

Ćwiczenie 4 – „Kotek” zabawa z elementami czworakowania. Dziecko „kotek „w pozycji na czworakach przemieszcza się po pokoju’” goniąc myszy”. Na hasło „zmęczony kotek” przechodzi do leżenia, zwija się w „kłębuszek”.

 

Ćwiczenie 5

–  ćwiczenie oddechowe- spokojny marsz po pokoju, wdech nosem, wydech ustami.

 

 

II propozycja

Zabawa dotykowa  „Pudełka sensoryczne”.

 

Pudełka po chusteczkach higienicznych, wypełnione różnymi materiałami, np.: watą, gałązkami piórkami, piaskiem, kamykami, nasionami, ziarnami, masą solną lub ciastoliną, torebki ze stru­ną do zamykania, wypełnione: pianką do golenia, wodą, kostkami lodu, kisielem.

Dzieci wkładają ręce w otwór w pudełku (bez zaglądania) i badają zawartość pudełka, określają ce­chy materiału i zgadują, co to może być. Sprawdzają, co jest ukryte w środku pudełka.

 

III propozycja

Zapraszamy do rozwiązania kilku zagadek:

 

1.Wiosną na drzewie się zielenią,

ale opadają na jesieni (liście).

 

2.Jak się nazywa ta pora roku,
gdy się zielenić zaczyna wokół?
Skowronek nad polem śpiewa,
kwiaty forsycji kwitną na drzewach ( wiosna)

 

3.Jak ten kwiatek się nazywa,

co słowo „Pan” w nazwie ukrywa.( tulipan)

 

4. Młody juhas w górach
chwycił się za głowę,
gdy zobaczył w śniegu
kwiaty fioletowe.(krokus)

 

IV propozycja

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych zapraszamy do ozdobienia pisanki.

 

TUTAJ MOŻNA POBRAĆ DO WYDRUKU

pisanka

pisanka 2

 

V propozycja

A to dla was wiersz z okazji Świąt Wielkanocnych:

„Już Wielkanoc”

Święta, Święta Wielkanocne

Jak wesoło, jak radośnie.

 

Już słoneczko mocno grzeje

Miły wiatr wokoło wieje.

 

Rośnie trawa na trawniku

Żółty żonkil w wazoniku.

 

Na podwórku słychać dzieci

Ach, jak dobrze, że już kwiecień.

 

A w koszyczku, na święcone

Jajka równo ułożone.

 

Śliczne, pięknie malowane

Różne wzory wymyślone.

 

Jest baranek z chorągiewką

Żółty kurczaczek ze wstążeczką.

 

I barwinek jest zielony

W świeże kwiatki ustrojony.

 

Propozycje dodatkowych aktywności dla naszych  przedszkolaków.

25.03-27.03.2020

 

I propozycja :

Zachęcamy Państwa do zrobienia samemu swoim pociechom ciastoliny.

Poniżej  przedstawiamy propozycje na uzyskanie błyskawicznej masy, szybka i prosta w przygotowaniu.

Przepis:

2 szklanki mąki

1 szklanki soli

2 płaskie łyżki proszku do pieczenia

2 łyżki oleju

1 szklanka wrzątku

barwniki spożywcze

 

Mieszamy wszystkie składniki suche  i olej, na końcu dodajemy wrzątek. Ugniatamy na początku łyżka, a gdy się schłodzi ,dłońmi. Na końcu dodajemy po rozdzieleniu masy barwniki spożywcze. Powstała masa jest delikatniejsza niż masa solna , bardzo plastyczna .Masą możemy bawić się wielokrotnie , przechowujemy ja w lodówce w szczelnie zamkniętym pojemniku.

II propozycja:

 Zabawa ruchowa:

„Na zielonej łące”.

 

Recytujemy  rymowankę coraz szybciej, a dziecko wykonuje ruchy: stukając nogą, potrząsając ręką, po­chylając  głowę, kucając, obracając się i wykonuje upadek kontrolowany, ale mogą też zaproponować dowolny ruch według własnego pomysłu. Za każdym razem powtarzają pierwszy wers, a na słowa: raz, dwa, trzy – trzy razy klaszczą.

 

Na zielonej łące, raz, dwa, trzy, bawią się zające, raz, dwa, trzy.

Postukują jedną nogą, postukują drugą nogą,

potrząsają jedną ręką, potrząsają drugą ręką,

pochylają lekko głowę, odchylają swoją głowę,

przykucają i powstają, przykucają i powstają,

obracają się zające, upadają i odpoczywają

te zające, co na łące tak bawiły się.

 

 

III propozycja :

Ćwiczenie słuchowe:  „Dźwięki wokół nas”

Do zabawy potrzebujemy: gazetę, torebkę foliową, folię aluminiową, kredki, pudełko plastikowe, szklankę z wodą i rurkę.

 

Rodzic eksperymentuje wraz z dzieckiem z wytwarzaniem dźwięków powstałych przez: darcie gazety, szu­ranie torebką foliową, stukanie palcem w folię aluminiową, stukanie kredką w pudełko plastikowe, bulgotanie wody w szklance – dmuchanie przez rurkę, zasuwanie suwaka przy bluzie itp. Następnie dziecko siada na dywanie, tyłem do rodzica, słucha dźwięków i je rozpoznają.

 

Miłej zabawy.